Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Duży wzrost sprzedaży biletów przez aplikacje mobilne. Raport Cashless za II kw. 2017 r.

Po raz pierwszy w historii kwartalna wartość biletów miejskich kupionych przez aplikacje mobilne w dziesięciu największych miastach Polski przekroczyła 10 mln zł

Z niewielkim opóźnieniem mogę zaprosić Was do lektury raportu na temat sprzedaży mobilnej biletów komunikacji miejskiej. Tradycyjnie analizie poddałem informacje z dziesięciu największych aglomeracji w Polsce, a znajdujące się w raporcie dane pochodzą od władz poszczególnych miast bądź spółek komunalnych organizujących transport w tych ośrodkach.

Muszę też zaznaczyć, że z dwóch miast, a więc z Łodzi i Katowic, nie otrzymałem pełnych danych. Zabrakło podziału sprzedaży na operatorów. W przypadku obu aglomeracji dokonałem więc samodzielnych szacunków, co oznacza, że mogłem pomylić się co do liczby lub wartości biletów kupionych przez użytkowników poszczególnych aplikacji.

Przeczytajcie także: Najwięksi wydawcy kart debetowych w Polsce

Okazuje się więc, że w II kw. bieżącego roku w analizowanych miastach przy pomocy aplikacji mobilnych wydaliście na bilety komunikacji miejskiej prawie 10,3 mln zł. Wydaje mi się, że to pierwszy w historii kwartał, gdy wartość tej sprzedaży przekroczyła 10 mln zł. W I kw. bieżącego roku wynosiła ona bowiem 8,2 mln zł a w całym ubiegłym roku – pierwszym, za który zbierałem dane, 26 mln zł. Zakładam zatem, że dotychczas tak dobrego kwartału jeszcze nie było.


Tradycyjnie już najwięcej biletów przez smartfony kupili mieszkańcy i turyści w Warszawie. W okresie od kwietnia do czerwca nabyli ponad milion sztuk, o łącznej wartości prawie 4 mln zł. W rankingu miast o największej sprzedaży na drugą pozycję powrócił Kraków, a na kolejnych miejscach znalazły się Szczecin, Gdańsk i Poznań. Łącznie w dziesięciu największych aglomeracjach w II kw. przez smartfony sprzedano ponad 3,3 mln biletów.

Przeczytajcie także: Mobilne parkingi. Raport Cashless za II kw.

Jeżeli zaś chodzi o podział rynku między operatorów aplikacji mobilnych, liderem jest SkyCash. Jego sprzedaż w analizowanych ośrodkach miejskich przekroczyła 1,8 mln sztuk biletów. Miały wartość ponad 5,6 mln zł. Oznacza to, że pod względem liczby sprzedanych biletów udział SkyCash wynosi ok. 54 proc., a pod względem wartości – ponad 56 proc. rynku mobilnej sprzedaży biletów w największych miastach Polski.


Spółce SkyCash niewiele ustępuje pod tym względem moBiLET. Marka ta może pochwalić się sprzedażą prawie 1,5 mln biletów, o wartości niemal 4,5 mln zł. Przy tym warto zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do SkyCash, moBiLET nie obsługuje wszystkich spośród analizowanych przeze mnie aglomeracji. Za pomocą jego aplikacji nie można kupować biletów w Białymstoku i we Wrocławiu.

Natomiast pozostali operatorzy aplikacji umożliwiających zakup biletów komunikacyjnych w analizowanych miastach zanotowali w minionym kwartale sprzedaż dużo niższą w porównaniu do dwóch liderów. Trzeci w zestawieniu mPay sprzedał ponad 50 tys. biletów za ok. 163 tys. zł. CallPay i GoPay sprzedały pojedyncze tysiące biletów.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies