Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
System biletowy wprowadzony we Wrocławiu wkrótce będzie standardem. Sprawdźcie, ile wiecie o nowym sposobie płatności za komunikację

Stolica Dolnego Śląska jest pierwszym tak dużym miastem w Polsce, które zastąpiło papierowe bilety kartami bankowymi i smartfonami

8 marca był ważnym dniem nie tylko dla mieszkańców i turystów odwiedzających Wrocław, ale i całej branży płatniczej w Polsce. Właśnie wtedy w stolicy Dolnego Śląska uruchomiono nowy system płatności za bilety komunikacji miejskiej. Dzięki niemu biletem może być karta płatnicza albo smartfon z HCE czy Google Pay, nie trzeba już drukować papierowych kartoników.

Przeczytajcie także: Rusza nowy system biletowy we Wrocławiu

System jest wygodny na tyle, że aż chciałoby się spytać, dlaczego nie wprowadzono go wcześniej i czemu podróżni w innych miastach nie mogą z niego korzystać. Zapewne kwestią czasu jest, gdy stanie się standardem. Zwłaszcza, że w kilku mniejszych ośrodkach podobne rozwiązania są już testowane, a władze kilku kolejnych otwarcie mówią, że chcą iść śladem Wrocławia.

Przeczytajcie także: Rośnie mobilna sprzedaż biletów miejskich

Niestety, to co nowe może budzić obawy zwłaszcza wśród zwykłych użytkowników kart, którzy nie muszą przecież znać zasad działania systemu od podszewki. Twórcy projektu oraz współpracujące z nimi firmy przekonują, że jest bezpieczny i tłumaczą, że za granicą w kilku miastach podobne rozwiązania działają już od paru lat i jak dotąd nie wygenerowały nowych niekorzystnych zjawisk. A co Wy wiecie na temat systemu, z którego jeśli jeszcze nie korzystacie, na pewno wkrótce zaczniecie? Sprawdźcie w dzisiejszym quizie Cashless. Zapraszam do zabawy. Pozostałe quizy znajdziecie tutaj.

KATEGORIA
QUIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies