Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klienci przychodzą do sklepu, bo chcą wypłacić gotówkę. Ciekawe wnioski z badania na temat cashbacku

Dla handlowców podstawową motywacją udostępnienia wypłat pieniędzy z kasy jest chęć pozyskania nowych klientów

Sondaż, o którym mowa, został przeprowadzony na zlecenie Mastercarda wśród właścicieli i kierowników sklepów oferujących cashback, czyli możliwość wypłaty gotówki przy okazji dokonywania płatności kartą za zakupy. W nomenklaturze Mastercarda usługa ta nosi nazwę "Płać kartą i wypłacaj". Badanie wykonała firma Mobile Cross Media w marcu bieżącego roku.

Przeczytajcie także: Rośnie dostępność i wartość cashbacku

Zdaniem handlowców oferujących cashback coraz częściej głównym motywem wizyty klienta w sklepie jest chęć wypłaty gotówki. Twierdzi tak już 48 proc. ankietowanych. W podobnym badaniu dwa lata wcześniej wskazało na to jedynie 28 proc. detalistów. To dobrze koresponduje z odpowiedzą na inne pytanie, a mianowicie o przyczyny oferowania cashbacku. 59 proc. handlowców twierdzi, że usługę wprowadziło po to, by pozyskać nowych klientów (dwa lata temu wskazywało tak tylko 12 proc. ankietowanych).

Niemal jedna trzecia właścicieli sklepów oferujących cashback twierdzi, że widzi realny wpływ tej usługi na zwiększenie liczby klientów w sklepie. Zdaniem Mastercarda dowodzi to tego, że cashback ma bezpośredni wpływ na zwiększenie obrotów, bo każdy kto przyjdzie po gotówkę, musi najpierw za coś zapłacić kartą.

Przeczytajcie także: Coraz wyższa średnia kwota cashbacku

Innym powodem wdrożenia usługi, deklarowanym przez uczestniczących w badaniu Mastercard detalistów jest chęć zwiększenia zadowolenia dotychczasowych klientów (48 proc.). Wśród korzyści z usługi "Płać kartą i wypłacaj", właściciele sklepów dostrzegają także możliwość zyskania przewagi konkurencyjnej. Wspomniane zalety przekładają się na ogólną satysfakcję detalistów z wdrożenia usługi cashback – 70 proc. z nich poleciłoby ją innym sprzedawcom.

Ankietowani właściciele i kierownicy sklepów podkreślają, że ich zdaniem wśród konsumentów wzrasta zarówno świadomość jak i zainteresowanie wypłatami gotówki w ramach cashbacku. Coraz częściej, gdy chcą oni skorzystać z tej usługi, sami pytają o taką możliwość (62 proc.), co dowodzi, że już o niej słyszeli, wiedzą, jak działa, i zdążyli przekonać się o jej zaletach. Konsumenci doceniają w usłudze "Płać kartą i wypłacaj" możliwość wypłaty konkretnej, potrzebnej im sumy. Zdaniem detalistów właśnie to jest najpopularniejszym motywem korzystania z usługi przez ich klientów (37 proc.).

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies