Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Alior zamyka więcej kont niż otwiera nowych

Bank deklaruje, że to efekt zarządzania rachunkami nieaktywnymi

Z opublikowanej dziś prezentacji Aliora na temat wyników finansowych w I półroczu 2015 r. wynika, że co miesiąc bank zamyka średnio ponad 20 tys. kont osobistych. Rekord padł w marcu, kiedy zlikwidował prawie 43 tys. rachunków.

Przeczytajcie także: Alior wchodzi w RWD

Łącznie od stycznia do końca lipca zamknięto ponad 180 tys. kont. W tym samym czasie akwizycja nowych klientów odbywała się głównie przez markę T-Mobile Usługi Bankowe. Łącznie w okresie pierwszych siedmiu miesięcy tego roku Alior otworzył ok. 148 tys. nowych rachunków co oznacza, że było ich mniej niż zlikwidowanych.

Z prezentacji banku wynika, że to efekt przyjętej polityki w tym zakresie. Zatem to nie klienci mają odchodzić od Aliora, tylko to bank czyści swoje bazy z nieużywanych rachunków. Dzięki temu poprawia statystyki dotyczące klientów - bank deklaruje, że w nowej sprzedaży kont już 56 proc. to takie, które są rachunkami pierwszego wyboru, na które wpływają co miesiąc pensje.

Przeczytajcie także: Klienci Meritum dostaną nowe karty

Na to, że banki rozpoczęły czyszczenie swoich systemów z nieaktywnych kont osobistych, wskazywać już mogły dane z raportu Narodowego Banku Polskiego na temat oceny funkcjonowania systemu płatniczego w II poł. 2014 roku. Raport ten wykazał spadek liczby rachunków prowadzonych przez banki w Polsce o 200 tys. w porównaniu z czerwcem ub. roku. Proces ten może więc trwać.

Natomiast Alior podał dziś też, że na koniec II kw. miał 771 oddziałów i agencji, co oznacza spadek w porównaniu z marcem o 60 placówek. Zatrudnienie zmalało w tym czasie o ok. 600 osób. Bank podjął również decyzję o likwidacji marki Alior Express, pod którą działały niewielkie oddziały w centrach handlowych. Ich standard ma zostać podniesiony do rangi oddziałów uniwersalnych.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies