Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Liczba kupujących online w Polsce rośnie najszybciej w Unii. Optymistyczne dane Eurostatu

Mimo tego większość Polaków wciąż nie korzysta ze sklepów internetowych

Dzisiejsza Rzeczpospolita przytacza dane Eurostatu na temat handlu internetowego. Wynika z nich, że w ubiegłym roku liczba Polaków kupujących w sieci wzrosła aż o 7 pkt proc. Żaden inny kraj Unii Europejskiej nie mógł pochwalić się taki wzrostem. Gorzej, ale niewiele od Polski wypadły pod tym względem Słowacja (wzrost o 6 pkt proc.) oraz Szwecja i Luksemburg (wzrost o 5 pkt proc.).

Przeczytajcie także: Każdy przedmiot podłączony do sieci będzie płacić

Mimo optymistycznych danych za rok ubiegły Polska wciąż plasuje się poniżej średniej jeśli idzie o udział kupujących w sieci. W całej populacji to tylko 31 proc. a dla porównania w liderującej Wielkiej Brytanii jest to aż 80 proc.

Zdaniem ekspertów cytowanych przez gazetę w najbliższych latach rozwój polskiego e-commerce może jeszcze przyspieszyć. Głównie za sprawą rozpoczęcia sprzedaży internetowej przez stacjonarne sieci handlowe. Specjaliści spodziewają się, że tylko kwestią czasu jest kiedy na wielką skalę sprzedaż w internecie rozpoczną Lidl, Żabka czy Biedronka.

Przeczytajcie także: UOKiK donosi do prokuratury na sklepy internetowe

Rzeczpospolita pisze również, że na wzrost obrotów w handlu internetowym wpływ mieć będzie też zakaz handlu w niedzielę. Ocena, czy będzie to wpływ pozytywny czy negatywny zależy od tego, czy zakaz ten obejmie też e-commerce. Zdaniem specjalistów nie powinien objąć bo gdyby do tego doszło postawiłoby polskie firmy w znacznie gorszej pozycji konkurencyjnej niż zagraniczne sklepy internetowe.

Więcej na ten temat: Rzeczpospolita

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies