Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To musi być rynkowy standard. Credit Agricole kolejnym bankiem ze skrzynką wiadomości w aplikacji

Takie rozwiązanie jest niezbędne dla obsługi klientów określanych mianem mobile only

Banki z Polski od dłuższego czasu zmagają się z problemem prawidłowego informowania klientów o wprowadzanych do oferty zmianach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów domaga się, by podwyżki cen czy aktualizacje regulaminów instytucje komunikowały na tzw. trwałym nośniku. W wyjątkowych okolicznościach takim trwałym nośnikiem może być odpowiednio przygotowana skrzynka w internetowym serwisie transakcyjnym.

Przeczytajcie także: Bardziej cashless już być nie można

A co jeżeli klient w ogóle nie zarządza rachunkiem na komputerze, a do systemu bankowego loguje się wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej? Takich osób jest coraz więcej. Z najnowszego raportu Cashless na temat klientów mobilnych wynika, że w czerwcu tylko przez smartfona bankowało prawie 1,8 mln osób. Zapewne wielu z nich wykorzystało do tego celu aplikację mobilną. Tacy ludzie nawet jeżeli informację o zmianie cennika dostaną na skrzynkę w serwisie internetowym przygotowaną zgodnie z wytycznymi UOKiK-u, o ewentualnej podwyżce prowizji i opłat mogą w ogóle się nie dowiedzieć.

Przeczytajcie także: Coś dla tych co mają dość reklam w bankomatach

Zakładam więc, że tylko kwestią czasu jest, kiedy urząd antymonopolowy upomni się o interesy także klientów mobile only. Do świadomości pracujących tam ludzi musi tylko dotrzeć, że taka kategoria klientów już jest i szybko rośnie. A gdy to się stanie, bank Credit Agricole będzie na to przygotowany. Po weekendowej aktualizacji w jego aplikacji mobilnej pojawiła się skrzynka odbiorcza z informacjami z banku. Mam nadzieję, że będą tam trafiać nie tylko komunikaty o zbliżających się przerwach technicznych, ale także listy z danymi na temat nowych cenników czy regulaminów. Jestem niemal przekonany, że wkrótce to będzie rynkowy standard. Skrzynki wiadomości w aplikacjach mają już m.in. mBank, Millennium czy ING.

KATEGORIA
FELIETONY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies