Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

To musi być rynkowy standard. Credit Agricole kolejnym bankiem ze skrzynką wiadomości w aplikacji

Takie rozwiązanie jest niezbędne dla obsługi klientów określanych mianem mobile only

Banki z Polski od dłuższego czasu zmagają się z problemem prawidłowego informowania klientów o wprowadzanych do oferty zmianach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów domaga się, by podwyżki cen czy aktualizacje regulaminów instytucje komunikowały na tzw. trwałym nośniku. W wyjątkowych okolicznościach takim trwałym nośnikiem może być odpowiednio przygotowana skrzynka w internetowym serwisie transakcyjnym.

Przeczytajcie także: Bardziej cashless już być nie można

A co jeżeli klient w ogóle nie zarządza rachunkiem na komputerze, a do systemu bankowego loguje się wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej? Takich osób jest coraz więcej. Z najnowszego raportu Cashless na temat klientów mobilnych wynika, że w czerwcu tylko przez smartfona bankowało prawie 1,8 mln osób. Zapewne wielu z nich wykorzystało do tego celu aplikację mobilną. Tacy ludzie nawet jeżeli informację o zmianie cennika dostaną na skrzynkę w serwisie internetowym przygotowaną zgodnie z wytycznymi UOKiK-u, o ewentualnej podwyżce prowizji i opłat mogą w ogóle się nie dowiedzieć.

Przeczytajcie także: Coś dla tych co mają dość reklam w bankomatach

Zakładam więc, że tylko kwestią czasu jest, kiedy urząd antymonopolowy upomni się o interesy także klientów mobile only. Do świadomości pracujących tam ludzi musi tylko dotrzeć, że taka kategoria klientów już jest i szybko rośnie. A gdy to się stanie, bank Credit Agricole będzie na to przygotowany. Po weekendowej aktualizacji w jego aplikacji mobilnej pojawiła się skrzynka odbiorcza z informacjami z banku. Mam nadzieję, że będą tam trafiać nie tylko komunikaty o zbliżających się przerwach technicznych, ale także listy z danymi na temat nowych cenników czy regulaminów. Jestem niemal przekonany, że wkrótce to będzie rynkowy standard. Skrzynki wiadomości w aplikacjach mają już m.in. mBank, Millennium czy ING.

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2783 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Tysiące firm będą musiały założyć nowe, droższe rachunki. To chyba nieoczekiwany efekt ustawy o split payment

Obowiązek uruchomienia nowego konta dotknie tych małych przedsiębiorców pragnących skorzystać z podzielonej płatności, którzy dotąd do rozliczeń biznesowych używali konta osobistego

Jest nowy projekt ustawy o terminalach. Ważna zmiana dotyczy firm zwolnionych z obowiązku instalacji urządzeń

Rząd wprowadził zmiany do projektu po analizie uwag nadesłanych w trakcie konsultacji publicznych

Prawie wszystkie POS-y w Polsce akceptują już płatności zbliżeniowo. Trzej operatorzy wymieniają resztki starych urządzeń

Zgodnie z wytycznymi organizacji płatniczych do końca ubiegłego roku cała sieć akceptacji kart nad Wisłą miała zostać wyposażona w terminale NFC

Duża zmiana we wrocławskiej komunikacji. Zobaczcie, jak tam już za chwilę będą płacić za przejazdy

8 marca w stolicy Dolnego Śląska rusza system, dzięki któremu funkcję biletu, także miesięcznego, pełnić będzie mogła karta zbliżeniowa wydana przez dowolny bank

No i KNF ma już departament fintech. Nowy statut instytucji wszedł w życie

Utworzenie departamentu zajmującego się innowacjami technologicznymi to, obok powołania Innovation Hub element strategii wspierania przez polski nadzór branży fintech

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

In English

Monese Will Compete with Revolut For Polish Customers With Polish-Language Version of Its App

British fintech Monese has launched the Polish-language version…

Uber To Move Its Polish Office to Kyiv

The managers from Uber's Polish office are looking…

Poland's PKO App Number One Among World's 100 Biggest Banks

The ranking was published in Retail Banker International…

See all articles in English →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.