Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

To musi być rynkowy standard. Credit Agricole kolejnym bankiem ze skrzynką wiadomości w aplikacji

Takie rozwiązanie jest niezbędne dla obsługi klientów określanych mianem mobile only

Banki z Polski od dłuższego czasu zmagają się z problemem prawidłowego informowania klientów o wprowadzanych do oferty zmianach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów domaga się, by podwyżki cen czy aktualizacje regulaminów instytucje komunikowały na tzw. trwałym nośniku. W wyjątkowych okolicznościach takim trwałym nośnikiem może być odpowiednio przygotowana skrzynka w internetowym serwisie transakcyjnym.

Przeczytajcie także: Bardziej cashless już być nie można

A co jeżeli klient w ogóle nie zarządza rachunkiem na komputerze, a do systemu bankowego loguje się wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej? Takich osób jest coraz więcej. Z najnowszego raportu Cashless na temat klientów mobilnych wynika, że w czerwcu tylko przez smartfona bankowało prawie 1,8 mln osób. Zapewne wielu z nich wykorzystało do tego celu aplikację mobilną. Tacy ludzie nawet jeżeli informację o zmianie cennika dostaną na skrzynkę w serwisie internetowym przygotowaną zgodnie z wytycznymi UOKiK-u, o ewentualnej podwyżce prowizji i opłat mogą w ogóle się nie dowiedzieć.

Przeczytajcie także: Coś dla tych co mają dość reklam w bankomatach

Zakładam więc, że tylko kwestią czasu jest, kiedy urząd antymonopolowy upomni się o interesy także klientów mobile only. Do świadomości pracujących tam ludzi musi tylko dotrzeć, że taka kategoria klientów już jest i szybko rośnie. A gdy to się stanie, bank Credit Agricole będzie na to przygotowany. Po weekendowej aktualizacji w jego aplikacji mobilnej pojawiła się skrzynka odbiorcza z informacjami z banku. Mam nadzieję, że będą tam trafiać nie tylko komunikaty o zbliżających się przerwach technicznych, ale także listy z danymi na temat nowych cenników czy regulaminów. Jestem niemal przekonany, że wkrótce to będzie rynkowy standard. Skrzynki wiadomości w aplikacjach mają już m.in. mBank, Millennium czy ING.

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2394 artykułów

Inne artykuły tego autora:

O co chodzi w tych badaniach? Większość Polaków preferuje karty, ale i tak najczęściej płaci gotówką

Ciężko ocenić stosunek Polaków do obrotu bezgotówkowego, gdy wyniki sondaży przeprowadzanych przez różne instytucje często są ze sobą sprzeczne

Dobra wiadomość dla banków z Polski: jest pozytywna opinia KNF na temat wideoweryfikacji

KNF uczula jednak instytucje finansowe, że biometria twarzy bez użycia odczytu termicznego może być podatna na fałszerstwa

Getin Bank przeniesie 65 proc. swoich oddziałów. Będzie uruchamiać placówki w nowym formacie

Bank poinformował właśnie o otwarciu czterech zupełnie nowych oddziałów w Gdyni, Wrocławiu, Bydgoszczy i Pabianicach

Zastanawiacie się nad zmianą pracy? To może być oferta dla Was. Polska Bezgotówkowa szuka wiceprezesa

Zgłoszenia w konkursie na członka zarządu fundacja przyjmuje do 3 listopada, a więc czasu na wysłanie CV nie zostało zbyt dużo

Na rynku jest zaledwie 10 proc. wydrukowanych "pięćsetek". Ale wartość wszystkich banknotów w obiegu rośnie

Z danych NBP wynika, że na koniec września w obiegu było ponad 5 mln banknotów o nominale 500 zł

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Do aplikacji BZ WBK zalogujecie się odciskiem palca także na Androidzie

Bank właśnie udostępnił klientom aktualizację apki. Przed premierą…

Trzeci bank z Polski wdraża wideoweryfikację. Od jutra dzięki niej założycie konto w BZ WBK

Wcześniej rozwiązanie umożliwiające potwierdzanie tożsamości podczas połączenia wideo…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.