Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

To musi być rynkowy standard. Credit Agricole kolejnym bankiem ze skrzynką wiadomości w aplikacji

Takie rozwiązanie jest niezbędne dla obsługi klientów określanych mianem mobile only

Banki z Polski od dłuższego czasu zmagają się z problemem prawidłowego informowania klientów o wprowadzanych do oferty zmianach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów domaga się, by podwyżki cen czy aktualizacje regulaminów instytucje komunikowały na tzw. trwałym nośniku. W wyjątkowych okolicznościach takim trwałym nośnikiem może być odpowiednio przygotowana skrzynka w internetowym serwisie transakcyjnym.

Przeczytajcie także: Bardziej cashless już być nie można

A co jeżeli klient w ogóle nie zarządza rachunkiem na komputerze, a do systemu bankowego loguje się wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej? Takich osób jest coraz więcej. Z najnowszego raportu Cashless na temat klientów mobilnych wynika, że w czerwcu tylko przez smartfona bankowało prawie 1,8 mln osób. Zapewne wielu z nich wykorzystało do tego celu aplikację mobilną. Tacy ludzie nawet jeżeli informację o zmianie cennika dostaną na skrzynkę w serwisie internetowym przygotowaną zgodnie z wytycznymi UOKiK-u, o ewentualnej podwyżce prowizji i opłat mogą w ogóle się nie dowiedzieć.

Przeczytajcie także: Coś dla tych co mają dość reklam w bankomatach

Zakładam więc, że tylko kwestią czasu jest, kiedy urząd antymonopolowy upomni się o interesy także klientów mobile only. Do świadomości pracujących tam ludzi musi tylko dotrzeć, że taka kategoria klientów już jest i szybko rośnie. A gdy to się stanie, bank Credit Agricole będzie na to przygotowany. Po weekendowej aktualizacji w jego aplikacji mobilnej pojawiła się skrzynka odbiorcza z informacjami z banku. Mam nadzieję, że będą tam trafiać nie tylko komunikaty o zbliżających się przerwach technicznych, ale także listy z danymi na temat nowych cenników czy regulaminów. Jestem niemal przekonany, że wkrótce to będzie rynkowy standard. Skrzynki wiadomości w aplikacjach mają już m.in. mBank, Millennium czy ING.

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2205 artykułów

Inne artykuły tego autora:

To był jeden z pierwszych banków internetowych w Polsce. Volkswagen Bank rezygnuje z obsługi kont nad Wisłą

Od dziś w niemieckim banku już nie można założyć rachunku. Dotychczasowych klientów instyt...

Macie kartę bez paska magnetycznego? Bankomat nie wypłaci Wam gotówki

Choć tego rodzaju kart na rynku jest jeszcze bardzo mało, ich liczba szybko rośnie, więc oper...

Zapłaciłem Masterpassem w Carrefourze. Ale do w pełni samoobsługowych zakupów droga jeszcze daleka

Nowość dostępna jest na razie w jednym sklepie francuskiej sieci handlowej zlokalizowanym na w...

U kolejnych kurierów zapłacicie kartą. Terminale u dostawców Poczty Polskiej jeszcze tej jesieni

Poczta Polska na razie nie zdradza konkretnego terminu wdrożenia, ale liczy, że uda się je prz...

Aplikacja Moje ING mobile na Androida wreszcie z logowaniem odciskiem palca

Ostatnia aktualizacja aplikacji przynosi też jeszcze jedną ważną nowość ...

Pokaż wszystkie artykuły tego autora

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Płatności Android Pay kartami Visy już dostępne w mBanku

Od teraz większość klientów tej instytucji wyposażonych w…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.