Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Spoko ma już pół miliona użytkowników. Nie tylko z Ukrainy

Za pośrednictwem tej platformy w marcu zrealizowano transakcje o wartość ponad 12 mln zł

Wywodząca się z Polski firma Spoko, działająca poprzednio pod marką Pay Ukraine, pochwaliła się, że ma już 500 tys. klientów. Jednocześnie fintech przypomniał, że pod koniec maja ubiegłego roku, gdy podjęto decyzję o międzynarodowej ekspansji, z jego usług korzystało 100 tys. osób. Tym samym, baza klientów zwiększyła się pięciokrotnie w niecały rok. Startup dodał, że w marcu za pośrednictwem jego serwisu zrealizowano transakcje o łącznej wartości ponad 12 mln zł.

Przeczytajcie także: Nowe opcje zasilenia konta Zen

Spoko zaczynał od przekazów pieniężnych z Polski na Ukrainę. Obecnie firma obsługuje klientów przesyłających pieniądze z 32 do 45 krajów. Do ich dyspozycji jest aplikacja mobilna oraz strona internetowa. Środki mogą trafić na rachunek bankowy, kartę albo do oddziału instytucji współpracującej ze Spoko – w tym wariancie klient odbierze je w gotówce. Rozwiązanie jest kierowane głównie do cudzoziemców, którzy przyjeżdżają do pracy do innego kraju i chcą przekazać pieniądze do domu.

Jak to działa? Najpierw klient musi się zalogować na konto w Spoko i wybrać, gdzie chce przelać pieniądze. Wskazuje też kwotę i walutę, wprowadza dane odbiorcy i nadawcy oraz wybiera metodę płatności. Pozostaje potwierdzić transakcję – środki trafiają do odbiorcy. Fintech podkreśla, że użytkownik widzi koszt transferu jeszcze przed jego zatwierdzeniem. Firma zaznacza także, że kluczowe w jej rozwoju mają być udostępnianie wielu metod płatności oraz dokładna analiza rynków, na których działa, z uwzględnieniem ich specyfiki.

Przeczytajcie także: Mastercard partnerem książki edukacyjnej o nowych technologiach

Jak informował już cashless.pl, w połowie ubiegłego roku Spoko zawarło partnerstwo z firmą Trust Payments, która pomaga optymalizować sprzedaż z pomocą platformy chmurowej i narzędzi takich jak pay-by-link czy wirtualne terminale. Z kolei na początku kwietnia okazało się, że startup pozyskał 20 mln zł od inwestora strategicznego, spółki FinTech Ventures. Pieniądze mają zostać przeznaczone na rozwój aplikacji mobilnej Spoko, a także rozszerzenie działalności na kolejnych rynkach zagranicznych.

Na zdjęciu twórcy Spoko Evgeny Chamtonau i Aliaksandr Horlach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies