Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard partnerem książki edukacyjnej o nowych technologiach. Publikacja przybliża m.in. zalety płatności elektronicznych

Książka "Róża, a co chcesz wiedzieć?" edukuje także w tematach sztucznej inteligencji, internetu rzeczy czy cyberbezpieczeństwa

Mastercard poinformował, że w sprzedaży pojawiła się druga część komiksu "Róża, a co chcesz wiedzieć?", którego pomysłodawcą jest Artur Kurasiński – bloger i twórca startupów. Publikacja w przystępny sposób tłumaczy dzieciom kwestie związane z nauką i nowymi technologiami. Za treści odpowiada grono ekspertów w swoich dziedzinach. Jeden z rozdziałów książki poświęcono płatnościom bezgotówkowym. Najmłodszym czytelnikom opowiada o nich Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.

Przeczytajcie także: Aplikacja Inpostu ma już 6,5 mln użytkowników

Organizacja płatnicza wyjaśnia w komunikacie, że zaangażowała się w projekt, który przybliża dzieciom powyżej piątego roku życia takie zagadnienia jak sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, internet rzeczy czy wirtualna rzeczywistość. W książce przyjrzano się także technologii stojącej za płatnościami bezgotówkowymi. Rysunkowa wersja wspomnianego już Aleksandra Naganowskiego w prosty sposób wyjaśnia, co się dzieje, gdy przykłada się kartę płatniczą do terminala. Sam dyrektor, komentując swój udział w projekcie, zachwala komiks, przekonując, że łączy on naukę z dobrą zabawą.

Publikacja "Róża, a co chcesz wiedzieć? 2" ma na celu nie tylko edukować dzieci w obszarze nowych technologii, ale też wyrównywać szanse w dostępie do wiedzy dla chłopców i dziewczynek. Mastercard powołuje się na badania, z których wynika, że kobiety stanowią obecnie tylko jedną czwartą wszystkich pracowników w firmach związanych ze STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka). Na publicznych uczelniach technicznych kształci się tylko 35 proc. studentek, a kierunki informatyczne wybiera jedynie 15 proc. kobiet, co potem przekłada się na dysproporcje na płaszczyźnie zawodowej.

Przeczytajcie także: Alior oferuje usługi telemedyczne jako dodatek do konta

Jednocześnie Mastercard przypomniał, że prowadzi autorski program edukacyjny Girls4Tech, który realizowany jest także w Polsce. Jego adresatkami są uczennice w wieku 9-13 lat, a projekt ma je zachęcić do nauki przedmiotów ścisłych. Od czasu uruchomienia inicjatywy w 2014 roku, Mastercard zorganizował ponad 350 edycji wydarzenia w 30 krajach, docierając do ponad miliona dziewcząt. Z uwagi na pandemię organizacja udostępniła program online. Na stronie girls4tech.com można znaleźć lekcje w ośmiu językach, w tym po polsku. Oczywiście mogą z nich korzystać także chłopcy.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies