Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Brzoska i Solorz zainteresowani eobuwie.pl. Spółka wyceniana jest na 5 mld zł

Za rok lub dwa należąca do CCC spółka powinna trafić na giełdę

Obuwniczy potentat CCC poinformował w komunikacie giełdowym, że prowadzi z Cyfrowym Polsatem oraz A&R Investments Limited (akcjonariusz Inpostu, za podmiotem stoi Rafał Brzoska) wyłączne negocjacje w sprawie sprzedaży dwóch pakietów akcji eobuwie.pl. Każdy pakiet to 10 proc. kapitału zakładowego spółki, łącznie wyceniane są na 1 mld zł, co pozwala wycenić cały internetowy biznes na 5 mld zł. Okres wyłączności potrwa do końca marca. Jeżeli do tego czasu strony nie dojdą do porozumienia, CCC ma szukać innego rozwiązania dla eobuwie.pl.

Przeczytajcie także: EnveloBank wycofany z rynku

Samo poszukiwanie kupca na mniejszościowy pakiet akcji sklepu internetowego nie powinno dziwić – mogliście o tym przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w pierwszej połowie stycznia br. Większym zaskoczeniem mogą być ewentualni nabywcy – pod koniec stycznia mowa była raczej o japońskiej korporacji SoftBank oraz zagranicznych funduszach, w tym Advent International, który z powodzeniem zainwestował w Inpost. Teraz temat staje się bardziej "lokalny".

Jeżeli transakcja dojdzie do skutku, CCC pozostanie akcjonariuszem większościowym, a pieniądze pozyskane ze sprzedaży dwóch pakietów akcji mają być przeznaczone na częściową spłatę i refinansowanie zobowiązań, zabezpieczenie finansowe na wypadek dalszych obostrzeń wynikających z pandemii, ale też na przygotowanie wykupu 25 proc. akcji eobuwie należących obecnie do MKK3 (CCC posiada niespełna 75 proc. akcji spółki).

Przeczytajcie także: Coraz bliżej startu Wefox w Polsce

Z komunikatu CCC można się też dowiedzieć, że na 2022 lub 2023 rok planowany jest giełdowy debiut eobuwie. W osobnej nocie Cyfrowy Polsat też powołał się na giełdowy debiut spółki – miałby wówczas wyjść z inwestycji. Przejęcie pakietu mniejszościowego nie jest jednak tylko sposobem na pomnożenie pieniędzy – firma Zygmunta Solorza zamierza też zdobyć doświadczenie w sektorze e-commerce. Warto w tym miejscu przypomnieć, że w ubiegłym roku Cyfrowy Polsat kupił Grupę Interia i mocniej zaznaczył swoją obecność w sieci.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies