Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik z rekordami podczas Black Friday i Cyber Monday. Z jego pomocą wydano blisko 2,2 mld zł

Pod względem liczby wykonanych transakcji Blikiem, dominowały oczywiście zakupy internetowe

Operator Blika poinformował o rekordach transakcyjnych podczas festiwalu zakupów: od Black Friday do Cyber Monday. W ciągu czterech dni użytkownicy standardu płatności wykonali przy jego pomocy ponad 7,3 miliona transakcji o łącznej wartości blisko 2,2 mld zł. Z tego większość przypadła na zakupy w internecie: 6,4 mln transakcji o wartości 884 mln zł.

Przeczytajcie także: W AppGallery pojawiły się aplikacje Getin Mobile i Noble Mobile

W tegoroczny Black Friday Blikiem zapłacono 1,9 mln razy, czyli niemal dwa razy więcej niż w analogicznym czasie poprzedniego roku. Kolejnego dnia odnotowano 1,2 mln transakcji, a w niedzielę 1,5 mln. W Czarny Piątek użytkownicy Blika wydali w handlu internetowym 300 mln zł (rok wcześniej było to 147 mln). Z kolei podczas Cyber Monday zanotowano 1,6 mln transakcji o wartości 228 mln zł. Dla porównania: w roku ubiegłym było to 879 tys. transakcji o wartości 106 mln zł.

Z Blika chętnie korzystano także przy płatnościach w sklepach stacjonarnych. Od piątku do poniedziałku odnotowano blisko 500 tys. transakcji – rok temu było ich 280 tys. Wartość zakupów wyniosła 31,5 mln zł wobec niecałych 16 mln zł w 2019 roku. Jednocześnie Polski Standard Płatności, operator Blika, odnotował spadek liczby wypłat gotówki z bankomatów. W 2019 roku w te cztery dni było ich 282 tys., w tym roku 263 tys. Od początku pandemii utrzymuje się pewien trend: użytkownicy rzadziej wypłacają pieniądze z bankomatów, ale wybierają wyższe kwoty.

Przeczytajcie także: Inpost umożliwi nadawanie przesyłek za pośrednictwem aplikacji

Na koniec września z Blika aktywnie korzystało sześć milionów osób, czyli ponad pół miliona więcej niż kwartał wcześniej. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku z pomocą tego rozwiązania zrealizowano transakcje o łącznej wartości 38 mld zł. Dominują wśród nich zakupy internetowe, ale wyraźnie rośnie popularność przelewów na numer telefonu, o czym mogliście przeczytać w tekście poświęconym wynikom Blika w trzecim kwartale.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies