Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Super Bowl w pełni bezgotówkowy. Kibice wymienią banknoty na karty przedpłacone

Zmiany planowano wcześniej, ale pandemia przyspieszyła ich wprowadzenie

Super Bowl, jedna z najważniejszych imprez sportowych świata, będzie w pełni bezgotówkowy, o czym informują amerykańskie media. Kibice, którzy wejdą na stadion w dniu meczu oraz osoby biorące udział w wydarzeniach towarzyszących wokół tego obiektu, nie będą mogli korzystać z banknotów. Dla tych, którzy nie są w stanie płacić cyfrowo, przygotowane zostaną "odwrócone bankomaty". Po przyjęciu gotówki wydadzą one karty przedpłacone.

Przeczytajcie także: Do Apple Pay i Google Pay Polacy dodali już prawie 4,4 mln kart

Finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim ligi NFL odbędzie się 7 lutego 2021 roku na Raymond James Stadium w mieście Tampa (Floryda). Ze względu na epidemię koronawirusa obiekt zostanie wypełniony w dniu wydarzenia w 20 proc. Szczęśliwcy, którzy dostaną się na spotkanie, muszą jednak mieć na uwadze, że za parkingi, pamiątki czy jedzenie nie będą mogli płacić gotówką. W opinii organizatora oraz współpracującej z nim organizacji Visa pozwoli to zmniejszyć ryzyko przenoszenia wirusa.

Co ciekawe, zmiany w tym kierunku zakładano jeszcze przed pandemią. Planowano jednak rozciągnąć je w czasie i wprowadzić wyłącznie cyfrowe płatności do roku 2025, gdy kończy się obecna umowa Visy i organizatora. Epidemia koronawirusa zweryfikowała te założenia. Nowe rozwiązanie ma się przysłużyć wszystkim. Kibice mogą liczyć na większe bezpieczeństwo, nie tylko w kwestii epidemicznej.

Przeczytajcie także: Bunq zaoferował płatności Google Pay

Visa przekonuje, że kibice podczas takich wydarzeń są skłonni wydawać nawet 25 proc. więcej, jeśli korzystają z płatności bezdotykowych. Cyfrowe rozwiązania to także dodatkowe źródło informacji dla organizatora oraz operatora stadionu – dane te można w przyszłości zmonetyzować. Znika także problem zarządzania gotówką, co pozwala na oszczędności. Z kolei sama Visa może cieszyć się ze wzrostu liczby i wartości transakcji rozliczonych za pomocą swojej sieci.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies