Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard: co czwarty ankietowany rozważa przeniesienie konta do instytucji świadczącej usługi wyłącznie online

Polacy ufają bankom tradycyjnym, ale oczekują od nich oferty zbliżonej do tej, którą proponują fintechy

Mastercard opublikował wyniki badania "Banking Evolution Study", w którym przyjrzano się bankowości cyfrowej. Okazuje się, że pandemia koronawirusa miała na nią wyraźny wpływ i pociągnęła za sobą wzrost popularności rozwiązań internetowych, w tym mobilnych. Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia: konsumenci mają coraz większe oczekiwania wobec dostawców usług finansowych.

Przeczytajcie także: Rośnie liczba ofert cyberubezpieczeniowych

Ponad połowa Polaków, biorących udział w ankiecie, zadeklarowała, że korzysta z bankowości internetowej częściej niż przed wybuchem pandemii. Co ciekawe, jest to najwyższy wynik w Europie. Użytkownicy doceniają rozwiązania tego typu przede wszystkim za oszczędność czasu (77 proc.), prostotę i łatwość użytkowania (71 proc.) oraz dostępność (55 proc.). Na atut w postaci niskich kosztów wskazało 30 proc. ankietowanych.

Prawie wszyscy respondenci (96 proc.) są pozytywnie nastawieni do rosnącej roli cyfryzacji w bankowości i finansach, ale blisko połowa zwraca uwagę na fakt, że nowe rozwiązania muszą zapewniać właściwy poziom bezpieczeństwa. Interesująco przedstawiają się dane dotyczące możliwości zrezygnowania w ciągu najbliższego roku z usług tradycyjnego banku na rzecz podmiotu oferującego wyłącznie usługi online. Wskazał na to niemal co czwarty ankietowany. Jednocześnie aż 79 proc. badanych od swoich dostawców usług finansowych oczekuje zmian w ofercie. Pojawiają się postulaty m.in. uproszczenia obsługi (29 proc.), kontroli nad wydatkami w czasie rzeczywistym (25 proc.) czy większej elastyczności – np. opcji konsultacji przez całą dobę.

Przeczytajcie także: Santander zapowiada zmiany w usługach elektronicznych

Na co Polacy zwracają uwagę, wybierając dostawcę usług finansowych? Liczy się przede wszystko bezpieczeństwo pieniędzy i danych, niskie koszty i dodatkowe korzyści oraz wygoda. Blisko dwie trzecie uczestników badania słyszało o koncepcji otwartej bankowości. Czterech na dziesięciu respondentów chciałoby korzystać z aplikacji umożliwiającej kontrolę i nadzór nad wszystkimi kontami w różnych bankach. Z kolei 28 proc. ankietowanych jest zainteresowanych rozwiązaniami, oferującymi wysoką personalizację usług finansowych w oparciu o dane finansowe zebrane z różnych źródeł.

Chociaż wśród Polaków rośnie zainteresowanie bankami online, fintechami, to największym zaufaniem obdarzają oni banki tradycyjne. Dwie trzecie badanych uznaje swój bank za najważniejsze źródło informacji i porad finansowych. Polacy ufają bankom bardziej niż inni Europejczycy. Warto też dodać, że bankowe aplikacje mobilne wśród badanych z Polski są popularniejsze od aplikacji mediów społecznościowych (68 wobec 56 proc.). Równocześnie blisko połowa badanych Polaków wyraziła zainteresowanie przekazywaniem pieniędzy znajomym za pośrednictwem aplikacji społecznościowej, np. WhatsApp.

Przeczytajcie także: Alior zapowiada długą przerwę w dostępie do usług

W badaniu pojawiło się także pytanie o powody, dla których instytucje finansowe współpracują z firmą Mastercard. Ankietowani Polacy wskazali na innowacyjne i przyszłościowe technologie amerykańskiej organizacji (38 proc.), jej wiarygodność (39 proc.) oraz dostępność w wielu miejscach na świecie (42 proc.). Około jedna trzecia ankietowanych z Polski uważa, że współpraca różnych podmiotów w zakresie usług finansowych będzie w przyszłości coraz częstsza.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies