Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Inpost przyspiesza. Firma ma już 9 tys. paczkomatów w całym kraju

Operator w pięć tygodni dodał do sieci tysiąc nowych automatów

Inpost poinformował, że jego sieć paczkomatów liczy już 9 tys. maszyn. Tymczasem o przekroczeniu granicy 8 tys. urządzeń mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl niewiele ponad miesiąc temu. Próg 7 tys. automatów pokonano w czerwcu, a 6 tys. w listopadzie ubiegłego roku. Biznes paczkomatowy Inpostu rozwija się zatem coraz szybciej, na co wpływ bez wątpienia ma dynamicznie rosnący (m.in. za sprawą pandemii) rynek e-commerce.

Przeczytajcie także: Sprytny Bill obniża opłaty

Kilka dni temu firma poinformowała, że zainstaluje blisko 900 nowych automatów przy placówkach sieci Delikatesy Centrum Grupy Eurocash. Wcześniej spółka podała, że zamierza umieszczać swoje maszyny także wewnątrz budynków wielorodzinnych, centrów handlowych i biurowych. W tym celu wprowadzi na rynek nowe maszyny – paczkomaty indoor. Pierwszy automat tego typu stanął w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. Sieć będzie się także rozwijać dzięki paczkomatom w kształcie liter "L" i "U".

Przeczytajcie także: Pekao jako kolejny bank na rynku upraszcza proces reklamacji

Wszystkie te informacje pojawiają się w czasie, gdy w branży mówi się o możliwej sprzedaży Inpostu. Właściciel biznesu, fundusz Advent International, rozważa podobno taką opcję, a w rynkowych szacunkach pojawia się wycena firmy wynosząca ponad 2 mld euro. Tymczasem rywalem Inpostu zamierza zostać Poczta Polska. Państwowy moloch w 2022 roku chce mieć 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych. Dotychczasowe działania spółki w tym zakresie trudno jednak uznać za priorytetowe i udane. Operator ma obecnie zaledwie ok. 200 takich urządzeń.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies