Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Empik coraz mocniej konkuruje z Allegro. W jego Marketplace jest już ponad milion ofert

Sprzedawcy korzystający z Marketplace Empiku oferują produkty w kilkunastu kategoriach, takich jak: dom i ogród, sport, elektronika, AGD, zdrowie i uroda czy zabawki

Empik poinformował o rozwoju swojej platformy Marketplace (serwis umożliwiający zakupy internetowe od wielu różnych sprzedawców), na której jest już milion ofert sprzedażowych. Firma przekonuje, że obecnie przybywa ich ok. 120 tys. miesięcznie – w ujęciu rok do roku oznacza to sześciokrotny wzrost. Z kolei dynamika przyrostu partnerów handlowych w ujęciu rocznym przekracza 400 proc. Empik podał również, że platforma odpowiada za kilkadziesiąt procent wszystkich zamówień w całej strukturze zakupów sklepu internetowego, nie podano jednak konkretnej liczby.

Przeczytajcie także: PZU GO zadba o bezpieczeństwo kierowców flotowych

Platforma Marketplace wystartowała w 2017 roku. Empik chciał w ten sposób poszerzyć swoje portfolio produktowe. Potencjalnych partnerów miała z kolei kusić możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów, prosty (prowizyjny) model rozliczeń oraz wsparcie jednego z największych graczy na rodzimym rynku e-commerce. Początkowo w ramach projektu pozyskano do współpracy 50 partnerów (poszerzyli ofertę strony o 50 tys. produktów). W listopadzie 2018 roku informowano już o 400 partnerach. Obecnie jest ich ponad 1200.

Zewnętrzni sprzedawcy swoje produkty oferują w 16 kategoriach. Firma ogłosiła, że najbardziej dynamiczne wzrosty na Marketplace pod względem wartości sprzedaży zanotował "sport". W ciągu roku było to aż 195 proc. Na drugim miejscu uplasowała się kategoria AGD (wzrost o 146 proc.), a podium zamykają "artykuły papiernicze" (142 proc.). Najbardziej rozbudowaną pod względem liczby produktów kategorią jest "zdrowie i uroda" (wzrost o 130 proc.). Wzięciem cieszyły się także "zabawki" (wzrost o 125 proc.) oraz produkty "dom i ogród" (wzrost o 98 proc.).

Przeczytajcie także: Duża zmiana dla użytkowników kart ING

W gronie partnerów oferujących produkty na platformie znalazły się już znane marki: Dr Irena Eris, Tchibo, Lavazza, Intersport, Foods by Ann, Vobis, Miele, Inglot czy Duka. Empik przekonuje, że rośnie liczba podmiotów, które dołączają do programów Empik Premium i Empik Premium Free, dzięki czemu mogą one oferować klientom m.in. darmową dostawę zamówień (koszt bierze na siebie Empik). Osoby korzystające z tej oferty mogą też liczyć na zniżki i promocje, a pełen pakiet korzyści znajdziecie pod tym adresem. Klienci Marketplace mogą płacić za pośrednictwem operatora Dotpay, przelewem, kartą oraz Blikiem.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies