Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Inpost może zmienić właściciela. Paczkomatowy biznes jest wyceniany na 2 mld euro

Po trzech latach od przejęcia, Advent International bierze pod uwagę sprzedaż polskiej firmy

Właściciel Inpostu, Advent International, rozważa sprzedaż firmy, na czele której stoi Rafał Brzoska. Donosi o tym serwis bloomberg.com, powołując się na anonimowe źródła. Fundusz rozpatruje podobno różne możliwości rozwoju paczkomatowego biznesu, a doradcą w tej sprawie jest Citigroup. Planowanie przyszłości Inpostu jest we wczesnej fazie, Advent nie określił jeszcze, za jaką kwotę chciałby go sprzedać. W rynkowych szacunkach pojawia się kwota pozwalająca wycenić polską spółkę na ponad 2 mld euro.

Przeczytajcie także: Samsung Pay już u granic Polski

Advent International to fundusz działający od kilku dekad, skupia się na przejmowaniu i restrukturyzacji firm na kilku kontynentach. Działania tego typu podejmuje także w Polsce, czego przykładem jest wykupienie Inpostu oraz Integera w roku 2017. Notowane wówczas na GPW spółki przeżywały trudny czas i potrzebowały wsparcia silnego inwestora. Advent International na przejęcie obu firm wydał kilkaset milionów złotych, zobowiązał się także spłacić ich długi i wyłożyć pieniądze na rozwój paczkomatów.

Przeczytajcie także: Xiaomi Mi Band 4 NFC w kolejnych krajach

Inpost poinformował niedawno, że sieć paczkomatów liczy już 8 tys. maszyn. Wrażenie może robić tempo, w jakim rozwija się biznes Brzoski – w listopadzie 2019 roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że automatów jest 6 tys. Granicę 7 tys. przekroczono w czerwcu. W dużym stopniu wpływa na to szybko rosnący rynek e-commerce. Firma zapowiedziała jakiś czas temu, że będzie umieszczać swoje automaty także wewnątrz budynków.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies