Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy więcej kupują lokalnie. To kolejny efekt pandemii

Nastąpił wzrost wydatków na zakupy w piekarniach, sklepach mięsnych czy warzywniakach

Mastercard podzielił się dzisiaj wynikami badań na temat zmiany preferencji zakupowych Polaków w czasie pandemii. Okazuje się np., że obostrzenia z ostatnich miesięcy spowodowały wzrost zainteresowania lokalnymi punktami handlowo-usługowymi. Najbardziej odczuły to piekarnie, sklepy warzywno-owocowe, mięsne i te z narzędziami oraz artykułami dla majsterkowiczów.

Przeczytajcie także: Kolejny słabszy kwartał systemu Ognivo

Wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców zadeklarowało ponad 70 proc. ankietowanych. Aż jedna czwarta uczestników badania stwierdziła, że po rozpoczęciu przymusowej izolacji odkryli w swojej okolicy punkty handlowo-usługowe, których dotąd nie znali. Nawet po zniesieniu wszystkich ograniczeń związanych z zakupami, blisko dwie trzecie uczestników badania deklaruje, że będzie kupować w lokalnych sklepach.

Niewiele ponad połowa ankietowanych przyznała, że tęskniła za lokalnymi restauracjami i pubami, co stanowi wynik wyższy niż odnotowano dla wszystkich krajów europejskich. Pokaźna grupa badanych (40 proc.) zamierza częściej stołować się w lokalnych obiektach gastronomicznych, by w ten sposób pomóc im w powrocie do normalności. Z badania wynika także, iż w Polsce personalia lokalnych przedsiębiorców zna 26 proc. przebadanych konsumentów - to poniżej europejskiej średniej.

Przeczytajcie także: Bank Anglii rozpatruje stworzenie cyfrowej waluty

Po zniesieniu obostrzeń znaczne ożywienie odczuły salony fryzjerskie. Ponad połowa badanych (53 proc.) woli pójść do swojego fryzjera, niż ostrzyc się samodzielnie w domu lub skorzystać z pomocy rodziny czy przyjaciół. Za ciekawostkę można uznać fakt, że w czasie epidemii część Polaków powróciła do tradycyjnej metody dostarczania mleka do domu: 11 proc. badanych zleciło taką usługę na czas zamknięcia w domu i osoby te nie zamierzają z niej rezygnować po zniesieniu obostrzeń.

Mastercard przypomniał także, iż na początku maja uruchomił stronę internetową KiedyDoSklepu.pl. Narzędzie prezentuje średnie natężenie ruchu w różnych typach placówek handlowych. Ma to pomóc konsumentom wybrać optymalną porę na zakupy spożywcze. Serwis przypomina również obowiązujące zasady bezpieczeństwa korzystania z restauracji, kawiarni, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, siłowni i pływalni, kin i teatrów, a także środków transportu publicznego.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies