Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pracownica banku pomogła okraść klienta. Wystarczyła mała zmiana w systemie

Policja sprawdza, czy zatrzymane osoby brały udział w podobnych przestępstwach

Wrocławska policja poinformowała o zatrzymaniu w placówce jednego z banków 38-letniej kobiety, która miała umożliwić przestępcom dostęp do konta klienta. Mundurowi ustalili, że pracownica banku zmodyfikowała zapisy w systemie elektronicznym. Zmieniła numer telefonu kontaktowego klienta, przez co dostęp do rachunku zyskało dwóch mężczyzn. Z konta zniknęło później blisko 15 tysięcy złotych.

Przeczytajcie także: Monese rozszerza współpracę z firmą PayPal

Funkcjonariusze zapewniają, że udało im się zatrzymać nie tylko pracownicę banku, ale także współsprawców przestępstwa. Mieli złożyć wnioski o udzielenie dwóch pożyczek na łączną kwotę ponad 60 tysięcy złotych, ale do tego nie doszło. Całej trójce postawiono już zarzuty, a śledczy przekonują, że to nie koniec pracy nad tą sprawą – będą teraz sprawdzać, czy zatrzymani brali udział w innych przestępstwach tego typu.

Przeczytajcie także: PZU wprowadzi nowy sposób potwierdzania tożsamości

Policjanci zwracają uwagę na fakt, że zmiana numeru telefonu i podobne operacje zostawiają po sobie ślad w systemie i łatwo je wykryć oraz wskazać osobę, która dokonała takich manipulacji. Za złamanie tajemnicy bankowej, a taki zarzut usłyszała kobieta, grozi wysoka grzywna (do 1 mln zł) oraz kara pozbawienia wolności do trzech lat.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies