Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nest reaktywuje wideoweryfikację. Konto założycie zdalnie od poniedziałku do piątku

Nest był jednym z pierwszych banków w Polsce umożliwiających zakładanie konta przez wideoweryfikację, ale później zawiesił oferowanie tej usługi

Nest Bank poinformował dzisiaj o przywróceniu usługi zdalnego zakładania konta przy wykorzystaniu wideoweryfikacji. Instytucja wyjaśniła jednocześnie, jak należy się do tego przygotować. Nowy klient musi posiadać dowód osobisty oraz telefon. Bank prosi też, by sprawdzić, czy urządzenie wykorzystywane podczas połączenia ma sprawne i włączone kamerę oraz dźwięk. Rozmowę można przeprowadzić z pomocą najpopularniejszych przeglądarek internetowych.

Przeczytajcie także: Nowa akcja Nest Banku i Visy: bezpłatniy sklep internetowy

Wideoweryfikacja w Nest nie jest niestety usługą 24/7 – klient może z niej skorzystać od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17. Nest zaznacza, że w trakcie całego procesu osoba zakładająca konto musi przebywać sama w dobrze oświetlonym pomieszczeniu (wyjątkowo osobie zakładającej konto mogą towarzyszyć dzieci, które wymagają obecności dorosłego). Bank zaleca, by połączenie z konsultantem wykonać z domu i informuje, że przeprowadzenie rozmowy z miejsca publicznego (park czy kawiarnia) nie jest możliwe.

Przeczytajcie także: Bank Pocztowy także umożliwi zdalne zakładanie rachunków

Warto przypomnieć, że Nest był jednym z pierwszych banków na polskim rynku, który umożliwił klientom zakładanie rachunków przez wideoweryfikację. Później jednak funkcja ta została wyłączona. Instytucja nie podała przyczyny zawieszenia usługi. Natomiast konkurencja w ostatnim czasie przyspieszyła prace nad usługami zdalnego otwierania rachunków. W większości zdecydowano się jednak na inne rozwiązanie niż Nest – banki preferują wykonanie zdjęcia dowodu osobistego oraz selfie. Na wdrożenie takiej usługi zdecydowały się Pekao, Credit Agricole, Millennium, BNP Paribas czy ING.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies