Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik: sprzedaż RTV, chemii oraz książek w internecie mocno w górę. Problem mają bukmacherzy

Z danych zaprezentowanych przez operatora systemu Blik wynika, że w marcu w porównaniu z lutym mocno wzrosła też liczba przelewów na numer telefonu

Polski Standard Płatności, operator Blika, zaprezentował dane dotyczące wpływu pandemii koronawirusa na polski e-commerce. Akcja #ZostańwDomu sprawiła, że zwyczaje zakupowe Polaków uległy zmianie. Widać to szczególnie wyraźnie w dwóch kategoriach zakupowych: "RTV i AGD" oraz "chemia domowa". W tym pierwszym przypadku aktywność użytkowników Blika wzrosła w marcu aż o 270 proc. w porównaniu z lutym. Natomiast sklepy z chemią zanotowały wzrost liczby transakcji o 216 proc.

Przeczytajcie także: Drugie życie oszustwa "na Blika". Operator systemu ostrzega

W pierwszym miesiącu epidemii w handlu internetowym dobrze radziły sobie także księgarnie internetowe (wzrost liczby transakcji o 85 proc.). Zaraz za nimi znaleźć można perfumerie (81 proc.) oraz serwisy streamingowe z grami (76 proc.). Wzrost nie ominął oczywiście streamingu TV (47 proc.). Te skoki nie powinny dziwić – ludzie przebywają głównie w domach i mają więcej czasu na czytanie czy rozrywkę online. Możliwe, że w przypadku kategorii "RTV" na większą sprzedaż wpływ miało także przeniesienie nauki i pracy do Internetu.

Przeczytajcie także: Apple Pay, Google Pay i Blik trafiają do Orlen Pay

Wbrew oczekiwaniom znacząco nie zwiększyła się liczba transakcji w kategorii "jedzenie z dowozem" (17 proc.). Niestety, w marcu część kategorii zanotowała poważny spadek liczby transakcji. Najgorzej wyglądało to w przypadku usług transportowych oraz biletów na koncerty i wydarzenia kulturalne (wynik marcowy był gorszy od lutowego o 53 proc.). Ucierpiały również serwisy bukmacherskie (spadek o 26 proc.), co nie powinno dziwić, bo większość wydarzeń sportowych została odwołana, więc brakuje wydarzeń, które można obstawiać.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies