Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Twisto zapowiada ofensywę: w 2024 roku chce mieć 2,5 mln klientów. Pomogą m.in. Apple Pay i Google Pay

Znany w Polsce czeski startup fintechowy Twisto zamierza też wejść ze swoją ofertą do Rumunii

Firma Twisto poinformowała, że w Polsce oraz w Czechach z jej aplikacji i karty korzysta dzisiaj ponad 140 tys. klientów, czyli 3,5 razy więcej niż w roku 2018. Startup wywodzący się z Czech nie zamierza jednak na tym poprzestać – celem jest osiągnięcie w tym roku liczby 300 tys. użytkowników. W roku 2024 ma ich być już 2,5 mln. W tak dynamicznym rozwoju pomóc mają: szersza oferta oraz ekspansja zagraniczna.

Przeczytajcie także: Twisto udostępnia w aplikacji usługę split

Do przywołanego już 2024 r. fintech zamierza zrezygnować z wydawania kart plastikowych i zastąpić je wirtualnymi oraz transakcjami mobilnymi. Szef spółki Michał Smida, zapewnia, że już w marcu klienci w Polsce będą mogli korzystać z Google Pay i wirtualnych kart. Apple Pay ma się pojawić niewiele później. Firma obiecuje także, że w tym roku zostanie w Polsce wdrożone rozwiązanie, dzięki któremu użytkownicy w prosty sposób będą mogli rozłożyć na raty płatność za większy zakup.

Taki produkt działa już w Czechach. Klienci mogą w ten sposób zapłacić za każdy zakup o wartości przekraczającej 3000 koron (ok. 500 zł). Raty splaca się od 3 do 12 miesięcy. Koszt kredytu jest podawany w aplikacji (RRSO i kwota, którą trzeba oddać). Fintech przekonuje, że pracuje też nad ratami 0 proc. W tym modelu znikną koszty dla klienta, a prowizję zapłaci sklep.

Przeczytajcie także: PayU wprowadza z Twisto odroczone płatności w Czechach

Fintech przedstawił też statystyki dotyczące korzystania z jego usług. Wynika z nich, że przeciętny użytkownik loguje się do aplikacji dziewięć razy w miesiącu i wykonuje miesięcznie 13 transakcji, wydając łącznie 300 euro (głównie na jedzenie, podróże i rozrywkę). Użytkownicy Twisto średnio cztery razy w roku korzystają z możliwości przesunięcia płatności na kolejny okres rozliczeniowy.

Warto przypomnieć, że Twisto pojawiło się na polskim rynku w 2018 roku. Fintech oferuje aplikację do płatności, połączoną z kartą wielowalutową bez opłat i prowizji. Firma opracowała też zyskujący na popularności system płatności odroczonych, dzięki któremu klient ma 21 dni na uregulowanie należności za e-zakupy bez żadnych dodatkowych kosztów. Partnerem strategicznym Twisto w Polsce jest ING Bank Śląski.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies