Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Google ostrzega, że Wasze hasło do konta w banku zostało złamane? Santander pisze, co w tej sytuacji robić

Nowy mechanizm w Google Chrome sprawdza, czy osoby trzecie mogą znać hasło do Waszego rachunku bankowego

Santander informuje swoich klientów o nowej usłudze, jaka została zaimplementowana przez Google'a do przeglądarki internetowej Chrome. Polega ona na sprawdzeniu, czy osoby trzecie mogą znać hasło użytkownika do logowania na bankowy rachunek internetowy. Dlatego w niektórych sytuacjach na ekranie komputera może pojawić się komunikat rekomendujący zmianę tego hasła.

Przeczytajcie także: Nowe usługi Santandera z zakresu bezpieczeństwa

Z informacji Santandera wynika, że komunikat może zostać wygenerowany w kilku sytuacjach. A więc m.in. gdy hasło użytkownika znajdzie się w prowadzonej przez Google'a bazie skompromitowanych danych, gdy korzysta się z tego samego hasła na wielu portalach i na którymś z nich pozna je ktoś inny, lub gdy gdy utworzone hasło jest zbyt słabe.

Przeczytajcie także: Santander inwestuje w przelewy międzynarodowe

Santander pisze, że fakt, iż na Waszym komputerze zostanie wygenerowany komunikat ostrzegawczy nie oznacza jeszcze, że ktoś obcy może zalogować się albo już zalogował się na Wasze konto w banku. Jednak w takiej sytuacji najlepiej zmienić hasło logowania na rachunek oraz we wszystkich miejscach, gdzie wcześniej zostało użyte. Komunikat Google wygląda tak:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies