Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Gotówka wciąż mocna w mikrofirmach. W małych i średnich przedsiębiorstwach nie jest dużo lepiej

Przedsiębiorcy przyznają, że tracą klientów przez ograniczone formy płatności

W mikrofirmach wciąż króluje gotówka – tę formę płatności oferuje klientom 84 proc. przedsiębiorców, wynika z badania Elavon "MŚP Index 2019". W przypadku małych i średnich firm na ten sposób rozliczeń wskazało 86 i 81 proc. badanych. Niewiele ponad połowa (51 proc.) oferuje możliwość płacenia kartą kredytową, a gdy mowa o debetowej, wskaźnik spada poniżej 50 proc.

Nowoczesne rozwiązania powiązane ze smartfonem i aplikacją mobilną są wykorzystywane przez 45 proc. przedsiębiorstw. Trudno więc się dziwić, że około 30 proc. ankietowanych przyznało, że klienci czasami zrezygnowali z zakupów częściowo lub całkowicie ze względu na ograniczone formy płatności.

Przeczytajcie także: Edenred przystąpił do programu Bezcenne Chwile

Co ciekawe, z badania można wywnioskować, że polscy przedsiębiorcy pozytywnie oceniają rozwój swoich firm. Dotyczy to odpowiednio 68 proc., 62 proc. oraz 54 proc. średnich, małych i mikrofirm. Właściciele firm nie boją się przyszłości i są gotowi na zmiany. Więcej niż połowa badanych (57 proc.) jest spokojna o płynność finansową, a aż 7 na 10 ankietowanych ocenia, że ich biznes jest elastyczny i gotowy na zmiany sytuacji rynkowej.

Zapytani o obawy w perspektywie najbliższego roku, przedsiębiorcy w pierwszej kolejności wskazali lęk związany z utratą klientów – na to zwróciło uwagę 40 proc. respondentów. Niemal tyle samo respondentów martwi się zbyt wysokimi kosztami utrzymania biznesu. Wśród problemów wymieniono jeszcze pozyskiwanie nowych klientów, stawki opodatkowania i zmiany prawa. Te ostatnie martwią ponad jedną czwartą badanych.

Przeczytajcie także: Wiele nagród do wygrania w konkursie Polski Bezgotówkowej

Co druga średnia firma oferuje klientom sprzedaż online. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw wynik jest gorszy. Tymczasem 32 proc. MŚP, które zdecydowały się na sprzedaż e-commerce, więcej niż połowę przychodu generuje online. Jednocześnie co piąty ankietowany stwierdził, że nie ma czasu zająć się e-handlem. Część przedsiębiorców tłumaczy się brakiem personelu lub wiedzy na temat wdrożenia rozwiązań tego typu.

Badanie MŚP Indeks 2019 zostało zrealizowane w lipcu na zlecenie Elavon Polska przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii. Przeprowadzono 720 wywiadów z osobami zajmującymi co najmniej kierownicze stanowisko w firmach z sektora MŚP.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies