Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowość dla klientów ING. Aplikację mobilną obsłużą za pomocą Asystenta Google

Testy nowego rozwiązania są na ukończeniu. Wdrożenie planowane jest w ciągu najbliższych tygodni

ING kończy testy nowej wersji aplikacji Moje ING mobile, która zawierać będzie ciekawą nowość, a mianowicie funkcję umożliwiającą nawigowanie za pośrednictwem Asystenta Google. Odpowiednia aktualizacja apki ma być dostępna w markecie Google Play w ciągu najbliższych tygodni. Dzięki temu Bank Śląski ma szansę być pierwszym na polskim rynku, który tego rodzaju rozwiązanie zaoferuje swoim klientom.

Przeczytajcie także: Nowy moduł do kart kredytowych w aplikacji Citi

Użytkownicy Moje ING mobile za pośrednictwem Asystenta Google będą mogli zlecić wykonanie kilku prostych czynności. Wśród nich znajduje się przede wszystkim odczytanie aktualnego salda na rachunku osobistym, wygenerowanie kodu Blik oraz zlecenie szybkiego przelewu, np. z konta oszczędnościowego na rachunek bieżący - do wyboru będzie kilka zdefiniowanych wcześniej kwot.

Miałem okazję przetestować już technologiczną nowość ING i mam pierwsze spostrzeżenia. Po pierwsze wydaje mi się, że najlepiej sprawdzi się funkcja odczytywania aktualnego salda rachunku. Większość tego typu poleceń Asystent rozpoznał prawidłowo, uruchomił aplikację bankową i podał aktualny stan konta. Choć zdarzało się, że zamiast przenieść mnie do bankowości mobilnej, uruchamiał wyszukiwarkę i pokazywał artykuły w internecie najlepiej pasujące do frazy "saldo w ING". Ale to raczej niedoskonałości samego Asystenta a nie aplikacji bankowej.

Przeczytajcie także: Płatności powtarzalne Blikiem m.in. dla klientów ING

Nieco mniej przydatne będą chyba dwie pozostałe funkcje, a więc generowanie kodów Blik i wykonywanie szybkich przelewów. W przypadku tej pierwszej transakcję zainicjowaną w ten sposób i tak trzeba będzie ręcznie zatwierdzić w aplikacji autoryzując ją kodem PIN. Z kolei szybkie przelewy mają z góry zdefiniowaną wartość i odbywają się jedynie w obrębie rachunków prowadzonych w ING.

Niemniej eksperyment Śląskiego z wykorzystaniem Asystenta Google’a wydaje się bardzo obiecujący. Użyteczność rozwiązania znacznie wzrośnie, jeśli Google wprowadzi możliwość uruchamiania Asystenta na zablokowanym telefonie. Na razie nie jest to możliwe, co oznacza, że aby skorzystać z Asystenta, należy uwolnić przynajmniej jedną rękę, którą trzeba odblokować smartfon. Blokady na stałe zdejmować raczej nie należy ze względów bezpieczeństwa. Zresztą bez jej ustawienia nie jest możliwe korzystanie z innej finansowej usługi Google’a, czyli płatności GPay.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies