Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Placówki bankowe znikają z Wielkiej Brytanii. Zastępują je m.in. wspólne oddziały instytucji finansowych i punkty mobilne

Barclays realizuje swoje sługi za pośrednictwem urzędów, bibliotek oraz mobilnych punktów

Brytyjska instytucja finansowa Barclays ogłosiła rozwój formatu Local. Do końca 2022 roku uruchomiono 200 placówek tego typu, w tym półroczu koncept ma być zrealizowany w kolejnych 70 lokalizacjach. To odpowiedź banku na zmieniającą się rzeczywistość i konieczność zamykania tradycyjnych oddziałów.

Przeczytajcie także: Link4 usprawnia likwidację szkód z ubezpieczeń mieszkaniowych

W ramach Barclays Local usługi bankowe przenoszone są do miejsc bliskich lokalnym społecznościom: urzędów czy bibliotek. Współpracownicy banku mają nie tylko świadczyć usługi ludności, ale też zająć się edukacją w zakresie finansów, zwłaszcza tych cyfrowych – np. w kwestii cyberbezpieczeństwa.

Inną odsłoną tego projektu są mobilne kapsuły ustawiane w miejscach akurat odwiedzanych przez ludzi. Taki ruchomy oddział może się pojawić np. w centrum handlowym, gdy wzrasta tam natężenie ruchu i w konsekwencji także zapotrzebowanie na usługi bankowe. Jeszcze większą mobilnością odznaczają się samochody, którymi pracownicy banku docierają do klientów w bardziej odległych lokalizacjach.

Barclays działa w pojedynkę, ale jest też stroną inicjatywy Cash Action Group, w której znalazły się także m.in. pozostałe duże banki działające na brytyjskim rynku czy brytyjska poczta. Wszystkie one ograniczają liczbę swoich tradycyjnych placówek, jednocześnie chcąc zapewnić klientom alternatywę. W tym celu do życia powołano Banking Hub.

Przeczytajcie także: Poczta Polska nadal bez sukcesów na rynku automatów paczkowych

Zadaniem placówek prowadzonych przez ten podmiot jest świadczenie usług bankowych, w tym gotówkowych. Istotne jest to, że owe huby, jak sama nazwa wskazuje, mają koncentrować działalność kilku instytucji. Obsługa konkretnych banków pracuje w nich rotacyjnie, więc klient może liczyć na wsparcie w wybrany dzień tygodnia. Do tej pory w Wielkiej Brytanii przetestowano kilkanaście takich oddziałów (część została już zamknięta), ale ich liczba ma rosnąć.

Zmiany polegające na zamykaniu tradycyjnych oddziałów mają miejsce nie tylko w Wielkiej Brytanii. Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że na początku XXI wieku w Holandii działało ponad 6 tys. oddziałów banków – obecnie jest ich 420. To samo, chociaż z opóźnieniem, dzieje się w Polsce. Wraz z kurczącą się liczbą placówek zmienia się ich profil. Banki działające w Polsce na koniec III kw. 2022 roku posiadały 610 oddziałów bezgotówkowych. To o 55 więcej niż w analogicznym kwartale 2021 roku.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies