Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wysokie straty Goldman Sachs. Winna karta kredytowa Apple Card

Segment banku odpowiedzialny za ten produkt może stać się rentowny dopiero w 2025 roku

Goldman Sachs zaraportował straty sięgające 1,2 mld dolarów. Dotyczą one wyłącznie pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku i jednego segmentu działalności: kredytów konsumenckich. Jak poinformował Bloomberg, odpowiadać za to może Apple Card.

Przeczytajcie także: Zgłaszali kradzieże i stłuczki nieistniejących aut

Kredytówka od banku inwestycyjnego i potentata z Doliny Krzemowej pojawiła się na rynku w 2019 roku. Mogli z niej korzystać wyłącznie klienci w USA i to nie zmieniło się do dzisiaj. Natomiast Apple przejęło zlokalizowany w Wielkiej Brytanii fintech Credit Kudos, co może wskazywać na chęć oferowania w Europie, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, usługi Apple Card.

Karta dostępna w wersji cyfrowej i tradycyjnej (chociaż nie plastikowej – wykonano ją z tytanu) może przyciągać klientów z kilku powodów. Jednym z nich jest moneyback, wynoszący od 1 do 3 proc. (najbardziej promowane są zakupy np. w sklepach firmy z Cupertino). Klient nie jest też obciążony licznymi prowizjami, a naliczane odsetki są konkurencyjne. Z punktu widzenia użytkownika produkt warty uwagi.

Przeczytajcie także: VeloBank pomoże opłacić rachunki za gaz

Gorzej wygląda to w przypadku banku, który nie ma jak zarabiać na posiadaczach kart. Jednocześnie koszt zdobycia jednego klienta wynosi, według serwisu CNBC, 350 dolarów. Początkowo w banku zakładano, że próg rentowności zostanie osiągnięty w dziale kredytów konsumenckich w 2022 roku – teraz mowa jest o 2025 roku.

Co na to bank? Instytucja odnosi się do partnerstwa pozytywnie. Można przyjąć, że nie są to puste zapewnienia – jesienią okazało się, że firmy rozszerzą współpracę i zaproponują klientom rachunek oszczędnościowy. Podmioty zapewniły wówczas, że i ta oferta będzie atrakcyjna dla klienta: bez opłat za korzystanie z konta czy transferowanie środków, bez minimalnych depozytów, za to z konkurencyjnym oprocentowaniem.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies