Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik najbardziej rozpoznawalną marką płatności bezgotówkowych w Polsce. Zdecydowanie wyprzedza zagraniczną konkurencję

Narzędzie PSP jest także liderem ukazującego siłę marki indeksu Brand Power

W drugim kwartale br. najbardziej znaną marką płatności bezgotówkowych w Polsce był Blik. Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar. Rozwiązanie dostarczane przez PSP zna aż 95 proc. użytkowników aplikacji bankowych. Prawie co drugi uczestnik badania wskazał, że narzędzie to jest pierwszym wyborem przy transakcjach bezgotówkowych.

Przeczytajcie także: Allegro rozszerza opcje płatnego zwrotu zakupów

Na drugim miejscu wśród najbardziej rozpoznawalnych marek płatniczych w Polsce, znalazła się Visa z wynikiem 81 proc. Podium zamyka brand Przelewy24 (80 proc.). W pierwszej piątce znaleźć można jeszcze m.in. Mastercarda (78 proc.), a w pierwszej dziesiątce Google Pay (54 proc.), Apple Pay (38 proc.) czy Revoluta (także 38 proc.). Należy dodać, że mowa o znajomości wspomaganej – ta spontaniczna jest znacznie niższa i w przypadku Blika wynosi 75 proc., a dla Revoluta to już zaledwie 4 proc.

Przeczytajcie także: Porównywarka Ubea przejęta przez Unilink

Blik jest także liderem indeksu Brand Power, ukazującego siłę marki. W drugim kwartale 2022 roku rozwiązanie to uzyskało wynik 43,3 proc. Dla porównania Visa i Mastercard uzyskały odpowiednio wyniki 22,2 proc. oraz 18,9 proc. Jeszcze gorzej wygląda to w przypadku Google Pay (7,2 proc.), Apple Pay (4,6 proc.) czy Revoluta (3,7 proc.). Blik może się też pochwalić wysokim wskaźnikiem NPS, przedstawiającym skłonność do polecania marki przez użytkowników. W przypadku tej usługi wyniósł on 66 pkt, podczas gdy średni wynik dla branży finansowej wynosi 34 pkt.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies