Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rośnie apetyt Apple na rynku finansowym. Firma planuje niemal samodzielnie świadczyć usługę płatności odroczonych

Potwierdzają się doniesienia sprzed kilku miesięcy: amerykańska firma chce mocniej wejść do nowego biznesu i to bez grona partnerów

Firma Apple niedawno zapowiedziała uruchomienie usługi płatności odroczonych. Rozwiązanie Apple Pay Later początkowo ma być dostępne wyłącznie w USA, ale z czasem powinno też trafić na inne rynki. Co ciekawe, tym razem korporacja technologiczna chce do minimum ograniczyć udział partnerów z rynku finansowego – gigant z Cupertino zamierza realizować ów projekt niemal wyłącznie na własną rękę, o czym donosi m.in. serwis Bloomberg.

Przeczytajcie także: WealthSeed rozwija platformę inwestycyjną

Amerykański producent sprzętu i oprogramowania powołał do życia podmiot Apple Financing, który uzyskał odpowiednie licencje i może świadczyć usługi pożyczkowe. Nowy biznes wciąż będzie wspierany przez Goldman Sachs czy organizację Mastercard, ale w znacznie węższym zakresie. Dla Apple oznacza to m.in. większe zyski i brak konieczności dzielenia się danymi klientów z innymi podmiotami. Z drugiej jednak strony firma technologiczna bierze na siebie większą odpowiedzialność – to po jej stronie będzie np. ocena kredytowa.

Przeczytajcie także: Strategiczna współpraca Revoluta i Tink

Te doniesienia nie powinny być zaskoczeniem, ponieważ jakiś czas temu spekulowano, że Apple pracuje nad własnymi rozwiązaniami z zakresu procesowania płatności, które wykorzysta w przyszłych produktach. Projekt ten nosi ponoć nazwę Breakout, co można przetłumaczyć jako Ucieczka i faktycznie ma prowadzić do uniezależnienia korporacji od firm z rynku finansowego. W dłuższej perspektywie miałoby to umożliwić m.in. szybszą ekspansję międzynarodową nowych produktów. Nie jest też tajemnicą, że gigantowi z Cupertino zależy na rozwoju gałęzi usługowej, która pozwoliłaby zdywersyfikować biznes wciąż uzależniony od sprzedaży sprzętu.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies