Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zagraniczne urlopy Polaków. Ponad połowa chce na nich płacić w tym roku cyfrowo

Co piąty Polak podczas zagranicznych podróży używa alternatywy dla swojej głównej karty płatniczej

Ponad połowa Polaków (55 proc.) podczas podróży zagranicznych chciałoby płacić kartą lub smartfonem albo urządzeniem ubieralnym. Tak wynika z badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2022, którym podzieliła się amerykańska organizacja płatnicza. Przeprowadzono je na ośmiu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Przeczytajcie także: Strategiczna współpraca Revoluta i Tink

Dlaczego Polacy chcą płacić cyfrowo podczas podróży? Ze względu na wygodę (74 proc. respondentów), szybkość (68 proc.) oraz szeroko pojęte bezpieczeństwo (42 proc.). Co czwarty ankietowany wskazał też, że dzięki temu nie musi wymieniać gotówki na lokalną walutę. Ponad jedna trzecia (37 proc.) respondentów z naszego kraju zadeklarowała, że podczas wyjazdów zagranicznych chętnie zapłaci kartą w sposób zbliżeniowy, a jedna piąta (20 proc.) chciałaby płacić zbliżeniowo smartfonem lub smartwatchem.

Zdecydowana większość rodaków (81 proc.) używa tej samej karty do płacenia w kraju i za granicą. Pozostałe 19 proc. korzysta z innego plastiku podczas podróży zagranicznych. Zapytani o powód, Polacy wskazywali głównie na poczucie większego bezpieczeństwa wynikające z faktu, że nie płacą swoją "główną" kartą (38 proc.). Wśród odpowiedzi pojawiły się także lepsze kursy wymiany walut (35 proc.), dostęp do wielu różnych walut (28 proc.), a także lepsza kontrola wydatków (26 proc.).

Przeczytajcie także: W przeglądarce Opera pojawiła się funkcja Shopping Corner

Podczas wyjazdów Polacy najczęściej wydają pieniądze na stacjach benzynowych (74 proc. łącznych wskazań dla kart i smartfonów), w aptekach i drogeriach (70 proc.), sklepach spożywczych, restauracjach i centrach handlowych (po 66 proc. w każdym z tych miejsc), a także płacąc za rozrywkę, w tym zwiedzanie muzeów, galerii i parków rozrywki (60 proc.).

Z badania wynika również, że zagraniczny wyjazd trwający dłużej niż trzy doby planuje w tym roku ponad 40 proc. respondentów z Polski. Najpopularniejsze kierunki wyjazdów to Chorwacja, Włochy, Grecja, Hiszpania oraz Egipt. Z kolei co czwarty ankietowany planuje krótkie wypady weekendowe. Główne kierunki wyjazdów tego typu to Praga, Berlin, Londyn, Paryż oraz Wiedeń. Na znaczeniu straciły natomiast wyjazdy służbowe. Tylko nieco ponad 6 proc. Polaków deklaruje w tym roku podróże takiego rodzaju.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies