Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klienci PKO BP rozmawiali z voicebotami banku 10 mln razy. Instytucja używa już 12 botów konwersacyjnych

Bank podaje, że rozmowy z botami trwały łącznie 120 tys. godzin

PKO BP poinformował, że blisko 4 mln jego klientów rozmawiało z voicebotami udostępnionymi przez tę instytucję ponad 10 mln razy. Rozmowy te trwały łącznie 120 tys. godzin. Bank podał, że obecnie działa dla niego 12 botów konwersacyjnych, a najstarszy z nich pracuje ponad 2 lata. Trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami wykorzystującymi boty konwersacyjne i rozwojem obecnych usług.

Przeczytajcie także: Millennium zapowiada nowe konto 360°

Instytucja uściśliła, że najbardziej zajęty kontaktami z klientami jest bot obsługujący połączenia przychodzące na infolinię (zastępuje on interaktywne menu głosowe, w którym dzwoniący wciska cyfry na telefonie). Narzędzie wita użytkownika i prosi o informację na temat sprawy, z którą dzwoni klient. Gdy ją otrzyma, udziela odpowiedzi, pomaga wykonać operację bankową lub przekierowuje rozmowę do konsultanta. PKO BP zapewnia, że ten voicebot rozumie 280 różnych tematów i przeprowadził już łącznie 5 mln rozmów. Obecnie co miesiąc prowadzi ok. 500 tys. konwersacji.

Z kolei wśród użytkowników aplikacji IKO rosnąć ma popularność Asystenta głosowego. Od momentu uruchomienia bot ten przeprowadził ponad 1,4 mln rozmów z klientami, obecnie jest to około 90 tys. dialogów miesięcznie. Bank podaje, że na początku bot rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich ponad 300 i powinno ich sukcesywnie przybywać. Asystent ma teraz ponad 500 tys. unikalnych użytkowników.

Przeczytajcie także: "Kredyty na klik" pod lupą Rzecznika Finansowego

Asystent głosowy IKO potrafi nie tylko odpowiadać na pytania, ale też m.in. zrobić przelew, zmienić limity operacji na karcie, sprawdzić stan i przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić Blikiem. Jednocześnie umożliwia analizę wydatków i oszczędności we wskazanym okresie. Użytkownicy IKO, korzystający ze smartfonów z systemami Android i iOS, mogą używać Asystenta od początku sierpnia 2020 roku. Nie muszą go instalować, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies