Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bank BPS nadrabia zaległości technologiczne. Umożliwił zakładanie nowych rachunków przez selfie

Przy pomocy zdalnego procesu weryfikacji tożsamości klienci BPS mogą też składać wnioski o kredyty

W banku BPS można już otworzyć rachunek oraz złożyć wniosek o kredyt całkowicie online. Rozwiązanie ma być sukcesywnie udostępniane w bankach spółdzielczych należących do tego zrzeszenia. Nową usługę zapowiedziano jeszcze w październiku ubiegłego roku i wedle pierwotnego planu miała być udostępniona w listopadzie.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa zmienia zasady finansowania terminali

Aby skorzystać z nowej funkcji, klient powinien poszukać eWniosku na stronie bankbps.pl, a w przyszłości także na stronie swojego lokalnego banku. Następnie musi wprowadzić dane, a w przypadku ubiegania się o kredyt, wykonać dodatkowo symulację warunków finansowania. Zostanie też poproszony o zrobienie zdjęcia dowodu osobistego oraz nagranie filmu, na którym będzie widoczna jego twarz.

Bank wyjaśnia, że chociaż konto można założyć z pomocą komputera, to proces wideoweryfikacji i tak wymaga użycia smartfona, więc najwygodniej będzie używać tego urządzenia od początku (czyli wypełniać wniosek w przeglądarce na smartfonie). Po wideoweryfikacji klient otrzyma mail z dokumentami, w których przedstawione będą warunki umowy, a także mail z linkiem do platformy służącej do złożenia podpisu elektronicznego. Za jej pomocą potwierdzi, że zapoznał się umową. Samo podpisanie dokumentów odbywa się przy użyciu kodu SMS, który przychodzi na numer telefonu wskazany we wniosku.

Przeczytajcie także: Beesafe wyjdzie poza ubezpieczenia komunikacyjne

Opisywane rozwiązanie to efekt współpracy Banku BPS z kilkoma partnerami: DomData AG, Digital Gateways, Autenti i Identt. Warto zaznaczyć, że zakładanie kont na selfie stało się już standardem na polskim rynku. Oferują je najwięksi gracze z sektora komercyjnego, ale też konkurencyjna grupa banków spółdzielczych, czyli SGB. Wprowadzanie tej usługi wynika m.in. z rosnących możliwości technologicznych firm oraz oczekiwań klientów. Ważną rolę odegrała też pandemia, która wymusiła wdrażanie narzędzi ograniczających bezpośrednie kontakty międzyludzkie.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies