Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rzeszów doczekał się nowego systemu parkowania. Kierowcy mają zastrzeżenia do niektórych funkcji aplikacji

W nowym systemie wykorzystano aplikację E-parking, która w markecie Google Play nie cieszy się dobrą opinią

W Rzeszowie uruchomiono nowy system parkowania, w którym wykorzystano hybrydowy monitoring. Za sprawą setek kamer i czujników zamontowanych w strefie płatnego parkowania, zbierane są dane na temat dostępności miejsc, w których można zostawić pojazdy. Rozwiązanie przygotowała firma Asseco Data Systems, a koszt projektu to 14,7 mln zł. Miasto deklaruje jednak, że większość środków uzyskano z unijnych dotacji.

Przeczytajcie także: Poznaniacy w przyszłym roku zapłacą kartą za przejazd komunikacją

Urzędnicy ze stolicy Podkarpacia i przedstawiciele ADS zapewniają, że ich rozwiązanie wyróżnia się nie tylko na tle systemów parkowania działających w Polsce, ale też w Europie. Dane zebrane przez wspomnianą infrastrukturę są analizowane i prezentowane kierowcom za pomocą interaktywnych tablic rozmieszczonych w strefie (na razie działa ich ponad 20), ale też aplikacji E-parking. Dzięki nim w czasie zbliżonym do rzeczywistego kierowcy dowiedzą się, gdzie można znaleźć wolne miejsce parkingowe. Niestety, nowe rozwiązanie nie obejmuje wszystkich miejsc w ramach systemu płatnego parkowania.

Aplikacja mobilna informuje o dostępności miejsc i do nich nawiguje (wykorzystywane są do tego Mapy Google), umożliwia też opłacenie parkingu i przypomina o kończącym się czasie parkowania. Z pomocą tego narzędzia nie można jednak zarezerwować konkretnego miejsca. Program ma też służyć do zgłaszania awarii infrastruktury czy niewłaściwych zachowań innych uczestników ruchu. W teorii narzędzie to ma nie tylko zwiększyć płynność ruchu, ale też poprawiać bezpieczeństwo i obniżyć poziom zanieczyszczeń.

Przeczytajcie także: Revolut Junior od teraz także z Google Pay

Entuzjazmu twórców aplikacji i rzeszowskich urzędników nie podzielają kierowcy. W markecie Google Play program oceniono na 2,4 (w pięciostopniowej skali), a w nadesłanych opiniach dominuje rozczarowanie. Problem ma dotyczyć m.in. uprawnień, jakich domaga się program – mają być one zbyt szerokie. E-parking wymaga np. stałego dostępu do lokalizacji użytkownika, co wzbudza sprzeciw.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies