Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pekao testuje narzędzia do automatycznej analizy komentarzy dotyczących PeoPay, a umieszczanych w Google Play i App Store

Przy nowym projekcie Pekao współpracuje z dwoma zewnętrznymi podmiotami, czyli AI Busters oraz SentiOne

Pekao pochwalił się nowymi rozwiązaniami, które pomogą na bieżąco analizować opinie użytkowników jego aplikacji mobilnej. Bank przekonuje, że na podstawie zebranych w ten sposób danych usprawni rozwój PeoPay, będzie mógł szybciej reagować na kryzysy, w tym awarie i lepiej zaplanuje np. aktualizacje apki.

Przeczytajcie także: Zmiany w fundacji Polska Bezgotówkowa

Pekao wyjaśnia, że na początku br. rozpoczął poszukiwania dostawcy narzędzia do szybkiej analizy komentarzy dotyczących aplikacji mobilnej banku w Google Play i App Store. Zadanie to realizowało Laboratorium Innowacji działające w Pekao. Z ofertami zgłosiły się 24 podmioty, z których wybrano dwa. Pierwszym jest AI Busters, który znalazł się na Mapie polskiego fintechu. Startup tworzy silnik do zaawansowanej analizy wiadomości i automatyzacji działów obsługi klienta.

Drugi podmiot to SentiOne, który był nominowany do tytułu Fintech Roku, wyróżnienia przyznawanego przez serwis cashless.pl. Spółka oferuje narzędzie pomagające firmom monitorować opinie na temat swoich marek w sieci, rozwija też m.in. chatboty. W czerwcu okazało się, że startup SentiOne nawiązał współpracę z funduszem Seed Group i planuje ekspansję w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

Przeczytajcie także: InPost dostarczy przesyłki w dniu nadania w 20 miastach

W przypadku obu tych podmiotów pilotaż zakładał zastosowanie modeli sztucznej inteligencji, zrozumienie komentarzy klientów (mimo błędów językowych) oraz ich kategoryzację pod kątem sentymentu i poruszanego tematu. Firmy wykorzystały ponad 70 tys. komentarzy historycznych i na ich podstawie przygotowały odpowiednie narzędzia. Następnie przez kilka miesięcy systemy AI Busters i SentiOne analizowały komentarze na bieżąco i określały, czy opinie dotyczą problemów z płatnością, awarii funkcji logowania, czy też sugestii dodania nowej funkcji.

Aktualnie eksperci Laboratorium Innowacji opracowują plany rozwojowe, by efektywnie wykorzystać zdobytą wiedzę.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies