Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Chciał kupić koparkę z ogłoszenia, stracił blisko 110 tys. zł. Policja ostrzega przed oszustami

Funkcjonariusze radzą, by w przypadku większych transakcji wstrzymać się z płatnością do chwili odbioru produktu

Policja opisała przypadek młodego mężczyzny, który stracił blisko 110 tys. zł na internetowej transakcji. Mieszkaniec powiatu strzeleckiego w popularnym zagranicznym serwisie z ogłoszeniami (policja nie podała jego nazwy) znalazł ofertę sprzedaży koparki. Po skontaktowaniu się z rzekomym przedstawicielem firmy, którego numer podano na stronie, kupiec wpłacił na wskazane konto całą żądaną kwotę.

Przeczytajcie także: mPay wchodzi w kryptowaluty

Funkcjonariusze podają, że oferta sprzedaży mogła wskazywać, iż wystawiła ją renomowana firma produkująca maszyny budowalne. Po kontakcie ze wspomnianym już przedstawicielem, młody mężczyzna miał otrzymać zdjęcia maszyny oraz możliwość sprawdzenia numeru VIN pojazdu. To uśpiło czujność kupca, który zapłacił za sprzęt przed jego odbiorem. Problem pojawił się podczas próby odbioru koparki – w siedzibie firmy wskazanej jako sprzedawca nie zarejestrowano takiej transakcji. Nie słyszano tam również o przedstawicielu, z którym rozmawiał oszukany klient.

Przeczytajcie także: Spark wprowadza płatności za autostrady

Przy okazji tej sprawy policja przypomina, że podczas zakupów w sieci należy zachować ostrożność. Zwłaszcza teraz, w okresie przedświątecznym, gdy rośnie nie tylko handel online, ale i liczba oszustów. Dotyczy to przede wszystkim transakcji na duże kwoty. W takich przypadkach należy dokładnie weryfikować ogłoszeniodawców i to w różnych źródłach. Zdecydowanie odradzane jest działanie pod presją czasu. A ten czynnik może być szczególnie wykorzystywany w nadchodzących tygodniach – oszuści mogą się powoływać np. na przerwane łańcuchy dostaw i wymuszać na klientach, by szybko podejmowali decyzje zakupowe. Wątpliwości powinny też wzbudzać wszelkie promocje i rabaty, które czynią ofertę bardzo atrakcyjną.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies