Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Grupa BPS wprowadza eWnioski. Klienci zdalnie założą konto i wezmą kredyt

Zrzeszenie banków zapewnia, że rozwiązanie jest w finalnej fazie testów. Klienci skorzystają z niego w listopadzie

Grupa BPS poinformowała o planowanym na listopad wprowadzeniu eWniosków na zrzeszeniowej stronie mojbank.pl (banki spółdzielcze będą mogły umieszczać je także na swoich stronach). Narzędzie, którego testy dobiegają końca, posłuży do zdalnego zakładania rachunków oraz wnioskowania o kredyty gotówkowe. W procesach tych wymagane będą smartfon z dostępem do internetu oraz dokument tożsamości.

Przeczytajcie także: Bank Pocztowy wprowadza pierwszą w Polsce kartę biometryczną

Klient zainteresowany skorzystaniem z tego rozwiązania powinien wypełnić online formularz. Potem czeka go wideoweryfikacja, do której potrzebne będzie urządzenie mobilne z dostępem do internetu. Użytkownik najpierw robi zdjęcie dowodu osobistego, a potem krótkie nagranie twarzy. System porównuje ze sobą te dane, ale sprawdza też np. bazę dokumentów zastrzeżonych. W przypadku klienta wnioskującego o finansowanie, narzędzie wylicza także jego zdolność kredytową na podstawie wprowadzonych informacji. Jeśli stwierdzi, że klient nie posiada zdolności, zaproponuje dłuższy okres spłaty lub niższą kwotę kredytu.

Na proces składa się jeszcze podpisanie umowy. Odbywa się to dwustopniowo. Klient otrzymuje najpierw mail z dokumentami, aby mógł się z nimi zapoznać. Potem przychodzi mail z linkiem do systemu służącego do złożenia podpisu elektronicznego pod umową. Użytkownik potwierdza w nim, że zapoznał się z dokumentami. Samo podpisanie umowy odbywa się z pomocą kodu SMS, który przychodzi na numer telefonu wskazany we wniosku.

Przeczytajcie także: Allegro obniża minimalną kwotę zamówienia w ramach Allegro Smart

Grupa wyjaśnia też w komunikacie, że jej partnerzy w tym projekcie (DomData AG, Digital Gateways, Autenti, Identt) realizowali już podobne wdrożenia, ale w tym przypadku potrzebne było nowe rozwiązanie. Każdy bank spółdzielczy jest osobnym podmiotem z odrębną ofertą produktową – dzięki eWnioskom może ją udostępniać klientom w ramach wspólnego rozwiązania systemowego.

Warto przypomnieć, że wcześniej zakładanie kont na selfie umożliwiła klientom konkurencyjna grupa banków spółdzielczych, czyli SGB. Aby skorzystać z tego rozwiązania, klienci muszą w apce SGB Mobile zaakceptować warunki, zrobić zdjęcia i nagrać kilka gestów. Selfie będzie porównywane ze zdjęciem z dowodu osobistego. Proces wymaga jeszcze wypełnienia wniosku i akceptacji warunków umowy na prowadzenie rachunku bankowego. Posłuży do tego kod w wiadomości SMS.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies