Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To reakcja Allegro na Amazon Prime w Polsce? Platforma obniża minimalną kwotę zamówienia w ramach Allegro Smart

To na razie tylko promocja, a skorzystają z niej wybrani klienci Allegro

Allegro poinformowało o tymczasowych zmianach w programie Smart. Dotychczas klienci mogli w ramach tej usługi skorzystać z darmowej dostawy do punktów odbioru czy paczkomatów, jeśli zrobili zakupy za minimum 40 zł. Do 3 stycznia 2022 roku ta granica zostanie obniżona, ale jedynie dla wybranych klientów. O ewentualnych zmianach zostaniecie poinformowani mailem.

Przeczytajcie także: Mastercard wprowadza nowy standard kart z różnymi wcięciami

Firma wyjaśnia, że nową ofertę udostępniła trzem grupom klientów. Z darmowej dostawy ich członkowie skorzystają w przypadku zakupów u jednego sprzedającego za minimum 20, 25 lub 30 zł. Niestety, platforma e-commerce nie sprecyzowała, jakie to grupy, którzy kupujący do nich trafią i jaki wariant będzie im przysługiwał. Firma zapewnia w swoim komunikacie, że sprzedawcy nie muszą wykonywać dodatkowych czynności w związku ze zmianami – jeśli ktoś zrobi u nich zakupy za mniej niż 40 zł i wybierze opcję Smart, oznacza to, że znalazł się w jednej z trzech grup. Koszt dostawy w tym przypadku bierze na siebie Allegro.

Przeczytajcie także: Revolut Stays już w Polsce. To narzędzie do rezerwowania noclegów

Taki ruch Allegro nie powinien dziwić – niedawno Amazon uruchomił w Polsce program Prime w cenie 49 zł rocznie. Jego członkowie mogą liczyć m.in. na szybkie dostawy, nawet następnego dnia, i to bez minimalnej wartości zamówienia. Z kolei Aliexpress rozwija strefę produktów w cenie od 1 zł z darmową wysyłką. Za dostawę nie zapłacą także klienci Shopee – pochodzącej z Singapuru platformy e-commerce, która wystartowała w Polsce we wrześniu. Wszystkie te działania mają na celu przyciągnąć klientów w okresie przedświątecznym, gdy sprzedaż w internecie wyraźnie rośnie.

Czas trwania promocji w Allegro również wskazuje na to, że firma chce zdobyć klientów głównie w okresie poprzedzającym bożonarodzeniowe wydatki. Kwestią otwartą jest, co Allegro zrobi po 3 stycznia – wróci do dawnej stawki, utrzyma ofertę promocyjną czy zdecyduje się rozszerzyć jej warunki na wszystkich klientów?

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies