Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatność za meble Ikei też odroczycie. Znana sieć inwestuje w fintech Jifiti

Firmy współpracują od 2019 roku na kilku europejskich rynkach. Partnerstwo ma zostać rozszerzone na inne kraje, w których obecna jest Ikea

Ingka Investments, podmiot wchodzący w skład Ingka Group, właściciela i operatora sklepów Ikea, zainwestował 22,5 mln dolarów w izraelski fintech Jifiti i stał się jego mniejszościowym udziałowcem. Ruch ten ma bardziej otworzyć znaną sieć sklepów na płatności odroczone – zarówno w placówkach stacjonarnych (jest ich 389), jak i w handlu online (Ikea sprzedaje produkty przez internet w 32 krajach).

Przeczytajcie także: Z aplikacji SkyCash zniknęła funkcja doładowania konta Blikiem

Z komunikatu opublikowanego m.in. przez serwis Yahoo wynika, że Ingka Group oraz Jifiti współpracują od 2019 roku na kilku europejskich rynkach (Hiszpania, Francja, Portugalia, Belgia). Klienci w tych krajach mogą już korzystać z płatności odroczonych kupując meble lub inne wyposażenie domu w Ikei. Teraz rozwiązanie ma być udostępnione znacznie szerzej. Podkreśla się przy tym, że rocznie sklepy Ikea odwiedza ponad 700 mln osób. Liczba klientów online jest znacznie wyższa.

Przeczytajcie także: Nicolaus Bank chwali się ciekawym wdrożeniem

Jifiti powstał niespełna dekadę temu i początkowo oferował inne usługi, ale dzisiaj skupia się na rozwiązaniach z zakresu BNPL (buy now, pay later). Fintech działa w modelu white label, co oznacza, że klientom sklepów marka ta nie jest znana, firma działa w tle procesu zakupowego. Twórcy Jifiti przedstawiają biznes jako platformę łączącą banki i detalistów. Tym pierwszym dostarczają narzędzia, dzięki którym mogą one konkurować z fintechami, tym drugim pomagają zatrzymać klientów upraszczając proces płatności. W gronie partnerów firmy znaleźć można Mastercarda, Walmart czy Crédit Agricole.

Natomiast płatności odroczone będą tematem najbliższego Cashless Breakfast, które odbędzie się 21 września. Partnerem głównym wydarzenia została organizacja Visa. W gronie partnerów wspierających znalazły się takie firmy jak: Allegro Pay, PayPo oraz Twisto.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies