Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zmiany w Rachuneo. Serwis wycofuje się z przelewów ekspresowych. Szykuje też kilka nowości

Użytkownicy platformy Rachuneo będą mogli porównać na niej nie tylko oferty dostawców gazu czy instalacji fotowoltaicznych, ale i internetu

Serwis Rachuneo umożliwiający m.in. zarządzanie rachunkami od dostawców mediów, poinformował o zmianach, jakie wprowadzi do swojej oferty na początku września. Jedną z nich jest rezygnacja z przelewów ekspresowych. Firma uznała, że narzędzie to jest niespójne z jej główną działalnością. Jednocześnie wskazano na sytuację rynkową, w której przelewy ekspresowe są dostępne w bankowości elektronicznej, zdarza się, że bez dodatkowych opłat.

Przeczytajcie także: Tapster umożliwia płacenie pierścieniem

Kolejna zmiana polega na tym, że użytkownicy Rachuneo będą mogli z jego pomocą opłacać wyłącznie rachunki pobrane automatycznie z eBOK-a (elektroniczne biuro obsługi klienta) dostawcy usługi. Zniknie funkcja płacenia na dowolne konta. Z Rachuneo zostaną usunięte numery rachunków bankowych odbiorców dodanych samodzielnie przez użytkowników oraz informacje dotyczące przelewów ekspresowych. Dane te będą jednak nadal przechowywane przez Blue Media (operator płatności) z uwagi na przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Bez zmian pozostaną formy płatności, czyli przelewy oraz automatyczna płatność z karty (do kwoty 1 tys. euro). Firma dodaje, że ujednolici i obniży do 1 zł prowizje za płatności. Klienci powinni się przygotować na to, że zmieni się sposób udostępniania faktur i potwierdzeń płatności za usługi świadczone przez Blue Media. Nie będą one już dostępne w serwisie Rachuneo – chęć ich otrzymania trzeba zgłosić bezpośrednio do Blue Media. Nowa wersja serwisu zostanie uruchomiona 6 września i kwestie związane z powyższymi zmianami najlepiej wyjaśnić do tego dnia. W tym celu przygotowano specjalne formularze.

Warto przypomnieć, że moduł zarządzania rachunkami należał wcześniej do Blue Media i funkcjonował pod nazwą bm.pl. Do Rachuneo trafił on rok temu wraz ze wszystkimi umowami zawartymi przez klientów. Operatorem Rachuneo jest poznańska spółka Polskie Aplikacje Transakcyjne, w którą zainwestowała firma Blue Media.

Przeczytajcie także: Aplikacją mPay także zapłacicie za przejazdy autostradami

Jak udało się ustalić serwisowi cashless.pl, porządki w serwisie Rachuneo to element większego procesu. Firma planuje rozwój konta użytkownika. W niedalekiej przyszłości klienci będą mogli zarządzać nie tylko płatnościami za faktury, ale też swoimi umowami z dostawcami usług. Firma będzie dążyć do tego, by umożliwić klientom cyfrowe zawieranie umów z tymi podmiotami. Serwis zostanie także rozbudowany. O ile na początku użytkownicy mogli porównywać w nim oferty dostawców energii elektrycznej i gazu, o tyle teraz dostępna jest też porównywarka usług telekomunikacyjnych oraz fotowoltaiki, a w przyszłości pojawi się moduł porównywarki ofert internetu dla domu.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies