Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa: Polacy polubili handel online. W sieci nie kupuje tylko 3 proc. internautów

W sieci konsumenci w Polsce najczęściej kupują odzież i obuwie, kosmetyki oraz elektronikę

Visa opublikowała wyniki badania przeprowadzonego na jej zlecenie przez Ipsos. Pokazało ono, że Polacy chętnie płacą cyfrowo za zakupy w internecie. Zaledwie 14 proc. ankietowanych konsumentów wybiera obecnie płatność przy odbiorze. Pozostali są pod tym względem elastyczni i korzystają z różnych rozwiązań, w tym z kart. Prawie wszyscy polscy internauci posiadają przynajmniej jedną kartę płatniczą, a zdecydowana większość z nich (86 proc.) używa jej do zakupów online.

Przeczytajcie także: Furgonetka rusza z usługą przesyłek ekspresowych

Organizacja płatnicza poinformowała, że trzy czwarte internautów nad Wisłą kupuje online co najmniej raz w miesiącu. Zaledwie 3 proc. użytkowników sieci w ogóle tego nie robi. Blisko dwie trzecie (64 proc.) rodzimych internautów zadeklarowało, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy kupiło w sieci odzież i obuwie. Ponad połowa (51 proc.) wskazała na kosmetyki, a podobna grupa (50 proc.) na produkty elektroniczne oraz wyposażenie domu i mieszkania (47 proc.). Cztery na dziesięć badanych osób w ostatnim półroczu kupiło online książki i czasopisma. Do wyszukiwania i robienia zakupów Polacy najczęściej używają prywatnych laptopów.

Z wyników badania można się też dowiedzieć, że płatności cyfrowe są bardzo popularne w przypadku usług subskrypcyjnych – z tego rozwiązania korzysta 94 proc. badanych internautów. Polscy konsumenci przekonują się też do elektronicznego opłacania rachunków za prąd i gaz – obecnie robi to 41 proc. z nich. Podobna grupa internautów (39 proc.) zamawia jedzenie przez internet.

Przeczytajcie także: Getin rozszerza zastosowanie systemu mojeID

Badanie pokazało, że Polacy zaczęli znowu jadać poza domem, za co także płacą cyfrowo. W maju, po złagodzeniu ograniczeń wynikających z lockdownu, wzrost liczby płatności Visa w restauracjach i fast foodach w Polsce był prawie pięciokrotnie wyższy niż wzrost transakcji w supermarketach, dyskontach i sklepach osiedlowych. Konsumenci coraz chętniej korzystają też z możliwości płacenia kartą za miejskie środki transportu. W maju br. liczba transakcji Visa w Polsce w tym sektorze rosła pięć razy szybciej niż wszystkich innych transakcji w całym kraju.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies