Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Poczta Polska budzi się z letargu? Szuka lokalizacji dla swoich automatów paczkowych

Spółka do końca przyszłego roku chce uruchomić 2 tys. maszyn, można się spodziewać, że będą funkcjonowały pod nazwą "smartbox"

Poczta Polska ogłosiła, że poszukuje miejsc dla swoich automatów paczkowych. Spółka precyzuje w komunikacie, że przy ocenie propozycji będą brane pod uwagę nie tylko lokalizacja, ale też możliwość podłączenia do sieci elektrycznej, rozmiar działki, dojazd dla kuriera czy obecność parkingu. Takie punkty w założeniu muszą być dostępne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Podmiot deklaruje, że do końca 2022 roku chce uruchomić 2 tys. maszyn.

Przeczytajcie także: TryPay pozwoli przedsiębiorcom odłożyć zapłatę o 60 dni

Urządzenia Poczty umożliwią nie tylko odbieranie, ale też nadawanie przesyłek. Spółka informuje, że do współpracy w tym projekcie zaprasza spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, deweloperów, samorządy lokalne oraz właścicieli nieruchomości. Automaty PP mają się pojawiać na terenie osiedli mieszkaniowych, w pobliżu pasaży handlowych czy centrów komunikacyjno-przesiadkowych. Państwowe przedsiębiorstwo uznaje to przedsięwzięcie za jeden z głównych obszarów własnego rozwoju w najbliższych latach.

Niedawno w Biuletynie Urzędu Patentowego ukazała się informacja o zastrzeżeniu przez Pocztę Polską znaku słowno-graficznego smartbox. Można się więc spodziewać, że właśnie pod tą nazwą będą funkcjonowały automaty paczkowe z sieci rozwijanej przez PP.

Przeczytajcie także: JOKR otrzymał 170 mln dolarów na rozwój usługi dostaw

Pocztowcy zapewniają, że zauważyli wzrost rynku e-commerce i towarzyszący mu popyt na rozbudowaną ofertę opcji dostawy. Dziwić może, że spostrzegli to tak późno. Sieć paczkomatów InPost liczy już kilkanaście tysięcy urządzeń. Automaty stawiają też Allegro oraz chińska Alibaba. Z serwisu cashless.pl dowiecie się także, że lokalizacji pod automaty paczkowe szuka Orlen. Nawet koncern paliwowy wyprzedził pod tym względem podmiot, którego jednym z głównych zadań jest dostarczanie przesyłek.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies