Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Dostęp do informacji na temat rachunków bankowych ratunkiem dla branży pożyczkowej? 

Pożyczkodawcy powinni dywersyfikować swoje oferty nie tylko po to, by przetrwać trudny czas dla tego sektora. Takie podejście pozwoli im również myśleć o przyszłości i ponownie wejść na drogę szybkiego rozwoju

Firmy z sektora pożyczkowego należą do grona podmiotów, które szczególnie muszą brać pod uwagę zmiany zachodzące na rynku, a polegające m.in. na przechodzeniu klientów do rzeczywistości wirtualnej. Jednocześnie powinny dywersyfikować swoją działalność i szukać nowych źródeł dochodów, ponieważ rentowność biznesów pożyczkowych spadła, m.in. z powodu tego, że popyt konsumencki nie wrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii. Duże znaczenie miały też obowiązujące przez ostatnie kilkanaście miesięcy ograniczenia, np. maksymalnej wysokości kosztów kredytu konsumenckiego. To wszystko w połączeniu z niepewną przyszłością złożyło się na aktualną sytuację branży pożyczkowej.

Przeczytajcie także: Zmiany w Allegro. Usługą Smart podzielicie się z bliskimi

Podmiotom z tego rynku potrzebne są optymalizacja kosztów oraz ograniczenie ryzyka. Wyłudzenia finansowe, w których wykorzystuje się "słupy", nie są tak skuteczne, jeśli podmiot może sprawdzić klienta – jego wydatki w sklepach, punktach usługowych albo na stacjach benzynowych. Szybko można zweryfikować, czy ma się do czynienia z "żywym" klientem i kontem. Wszystko to sprawia, że gracze z sektora powinni się zainteresować możliwościami, jakie daje dostęp do informacji o rachunku bankowym użytkownika.

Jak jeszcze pożyczkodawcy mogą wykorzystać dane o kontach bankowych? Na przykład oferując im nowy produkt – ubezpieczenia. Firma dowiaduje się, ile klient wydaje na ten cel w ciągu miesiąca i w efekcie jest w stanie zaproponować mu atrakcyjny pakiet z indywidualną propozycją cenową. Staje się konkurencyjna, a jednocześnie przywiązuje do siebie klienta. Pożyczkodawca dzięki tym danym wie, czy osoba, do której kierowana jest oferta, posiada dzieci, podróżuje, korzysta z usług innych instytucji finansowych – wszystko to pozwala dotrzeć z lepszym produktem.

Przeczytajcie także: ING podnosi opłaty klientom swojego biura maklerskiego

Usługi tego typu, dzięki możliwościom, które zagwarantowała dyrektywa PSD2 oferują m.in. podmioty posiadające wpis do rejestru podmiotów świadczących usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS) prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego. W tym gronie znajdziecie m.in. Easy Check.

O Easy Chceck mogliście niedawno przeczytać w serwisie cashless.pl. W jaki sposób partner tej spółki może dotrzeć do cennych danych? Klient firmy pożyczkowej trafia z jej strony do serwisu, w którym wyrażane są zgody dla Easy Check. Następnie klient wskazuje bank, z którego chce udostępnić informacje i loguje się na rachunek. W kolejnym kroku pobierane są konkretne dane i następuje ich analiza. Klient wylogowuje się z konta i wraca na stronę partnera, a ten uzyskuje dostęp do przetworzonych informacji, które może wykorzystać w swoich procesach.

Artykuł powstał w ramach współpracy z partnerem serwisu.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies