Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności na iPhone'ach? Wciąż tylko Apple Pay. Sukces Amerykanów w sporze z australijskimi bankami

W wyniku decyzji australijskiego urzędu ds. konkurencji tamtejsze banki nie będą mogły zaoferować własnych rozwiązań płatniczych na urządzeniach marki iPhone

Australijski urząd ds. konkurencji i konsumentów (ACCC) nie zgodził się, by kilka największych banków wspólnie negocjowało z Apple w kwestii obecności Apple Pay w Australii. ACCC uznał, że przyniosłoby to więcej strat niż korzyści, bo mogłoby zakłócić konkurencję w kilku obszarach, w tym na rynku kart i płatności mobilnych. Dodał także, że dynamicznie przybywa urządzeń i rozwiązań pozwalających płacić zbliżeniowo, a w związku z tym trudno przewidzieć, jak ingerencja urzędu mogłaby wpłynąć na ten rynek w najbliższej przyszłości.

Przeczytajcie także: Nowa odsłona walki o australijski rynek płatności

Spór australijskich banków z Apple ciągnie się od ubiegłego roku, gdy kilka z nich poprosiło ACCC o zgodę na wspólne negocjacje z Amerykanami. Negocjacje miały dotyczyć kwestii udostępnienia im danych programowych i sprzętowych, które pozwoliłyby zaproponować ich klientom - użytkownikom iPhone’ów rodzime płatności mobilne w oparciu o technologię NFC. Apple się na to nie zgadza argumentując to względami bezpieczeństwa.

Przeczytajcie także: Banki przegrały pierwszą potyczkę z Apple Pay

Jak wiecie, podczas, gdy na smartfonach z Androidem funkcjonuje wiele różnych mobilnych rozwiązań płatniczych, właściciele iPhone’ów zbliżeniowo mogą płacić tylko za pomocą Apple Pay. Na rynku, na którym urządzeń tej marki jest sporo, dla instytucji finansowych chcących zaoferować własne portfele cyfrowe może to być duży problem. Tym bardziej, że Apple pobiera prowizje od transakcji mobilnych.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies