Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bilety miejskie i parkingi już w aplikacji Millennium

Nowa usługa została udostępniona dzięki współpracy banku z firmą moBiLET

O tym, że Millennium zamierza do swojej aplikacji mobilnej wdrożyć możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz wnoszenia opłat za parkowanie w płatnych strefach, wiadomo od kilku tygodni. Pisałem o tym w tekście, który możecie znaleźć tutaj. Wówczas biuro prasowe banku potwierdziło, że prowadzone są testy nowej usługi. Natomiast od wczoraj w markecie Google Play dostępna jest aktualizacja aplikacji Millennium, dzięki której za bilety i parkingi już można nią płacić.

Przeczytajcie także: Z HCE korzysta już ponad 234 tys. Polaków

Jak pisze biuro prasowe banku w dzisiejszym komunikacie, korzystanie z nowej usługi ma być bardzo proste. Użytkownik może zalogować się do aplikacji i wybrać z menu opcję "Bilety i parkomaty". Aby kupić bilet komunikacji miejskiej, należy wybrać miasto, przewoźnika i typ biletu, skasować bilet w aplikacji i np. ustawić go jako wigdet przed zalogowaniem. Dzięki czemu będzie go można okazać podczas kontroli biletów, nawet jeśli smartfon nie będzie połączony z internetem.

W przypadku biletów parkingowych wystarczy podać numer rejestracyjny samochodu, wybrać miasto, strefę i czas ważności biletu oraz pozostawić za szybą winietę z napisem moBILET. Użytkownik może wybrać opcję bez limitu czasu i w dowolnym momencie zakończyć parkowanie lub opcję parkowania przez określony czas, która również pozwala na jego przedłużenie, jak i wcześniejsze zakończenie. W każdym przypadku klient płaci jedynie za faktyczny czas postoju. Opłaty za bilety pobierane są automatycznie z wybranego konta w Banku Millennium.

Przeczytajcie także: Android Pay w Polsce ma już 15 tys. klientów

Trzeba jednak podkreślić, że zasięg usługi ograniczony jest do miast, w których moBiLET obsługuje mobilną sprzedaż biletów komunikacyjnych i parkingowych. Dlatego np. mieszkańcy Warszawy lub odwiedzający ją będą mogli za pomocą aplikacji Millennium kupić bilet na autobus, tramwaj czy metro, ale za postój w płatnej strefie parkowania w ten sposób nie zapłacą. Wyłączność na mobilną obsługę miejsc parkingowych w stolicy ma bowiem konkurent moBiLET-u firma SkyCash.

Swoją drogą SkyCash w przeszłości również współpracował z bankowcami przy sprzedaży biletów. Do wiosny ubiegłego roku na współpracy tej korzystali użytkownicy aplikacji mobilnej BZ WBK. Dziś już jest to jednak nieaktualne. W apce BZ WBK możecie kupować bilety i opłacać parkingi, tyle że usługa działa dzięki kooperacji banku z CallPay i moBiLET.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies