Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Śląski kończy z simcentrikiem. HCE udostępni w listopadzie

Wdrożenie płatności w technologii HCE ma być ukoronowaniem tegorocznych prac banku nad nową aplikacją mobilną

Z moich informacji wynika, że ING Bank Śląski udostępni klientom płatności mobilne HCE w IV kw. tego roku. Choć prace nad tym rozwiązaniem są już mocno zaawansowane, to nie uda się ich zakończyć wcześniej niż w listopadzie. Pod tym względem Śląski dał się więc wyprzedzić sporej liczbie konkurentów. Dziś z mobilnych płatności z chmury mogą już korzystać klienci sześciu banków a kilka następnych instytucji zapowiedziało, że zaoferuje HCE najpóźniej w III kw. tego roku.

Przeczytajcie także: Z HCE w BZ WBK korzysta prawie 40 tys. klientów

Co ciekawe, z chwilą wprowadzenia HCE Śląski ma przestać sprzedawać wirtualne karty w modelu simcentrycznym a już wydane będą działać do końca okresu ważności. W modelu simcentrycznym dane transakcyjne przechowywane są na karcie SIM a nie w chmurze, jak w przypadku HCE.

Wdrożenie HCE ma być ukoronowaniem działań związanych z uzupełnianiem nowej aplikacji banku, którą ING pokazał niespełna dwa tygodnie temu. Jacek Uryniuk pisał o tym obszernie tutaj, więc nie będę tego powtarzał. Przypomnę tylko, że bank zdecydował się udostępnić nową aplikację, ale nie wycofał starej. Po prostu nowa nie zawiera jeszcze wielu podstawowych funkcji, z których można korzystać w poprzedniej apce.

Przeczytajcie także: SkyCash rezygnuje ze współpracy z bankami w ramach walletów

Śląski obiecał, że przez najbliższe miesiące będzie poprawiał funkcjonalność najnowszego oprogramowania. Pojawią się tam zatem kolejno: Blik, widgety oraz właśnie płatności HCE. Bank chce także, aby użytkownicy smartfonów z systemem od Google’a mogli się logować do aplikacji przy pomocy czytnika linii papilarnych. W tej chwili rozwiązanie to oferuje jedynie właścicielom urządzeń od Apple’a. Z moich informacji wynika także, że ze względów wizerunkowych bank przymierza się do udostępnienia klientom indywidualnym aplikacji na smart zegarki.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies