Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wysokość prowizji coraz częstszą przyczyną zmiany banku. Wyniki badania ZBP

Sondaż wskazuje również, że bankowcy bagatelizują zagrożenie ze strony firm z sektora fintech

Związek Banków Polskich zaprezentował dziś wyniki ciekawego sondażu, przeprowadzonego przez TNS wśród pracowników działających u nas banków. Pytano w nim między innymi o to, jakie są ich zdaniem przyczyny zmiany dostawcy rachunku przez klientów. Okazuje się, że najczęściej jest to zachęta ze strony konkurencyjnej instytucji, a więc np. atrakcyjna promocja. Wskazuje na ten czynnik 76 proc. badanych.

Przeczytajcie także: 85 proc. internautów z Polski ma konto w banku

Jednak już drugą najczęstszą przyczyną są wysokie opłaty i prowizje. Deklaruje tak 72 proc. uczestniczących w badaniu bankowców. Widać, że czynnik ten zyskuje na znaczeniu. W zeszłym roku w podobnym sondażu wysokie ceny jako przyczynę zmiany banku wskazywało 60 proc. bankowców.

Przypuszczam więc, że tak duży wzrost znaczenia cen, jako elementu decydującego o zmianie banku, jest efektem wielu zaordynowanych ostatnio zmian tabel opłat i prowizji. Przypomnę, że tego rodzaju działania przeprowadziły m.in. Citi, BZ WBK czy PKO BP. Za każdym razem wywoływało to oburzenie ze strony części klientów, któremu dawali wyraz na przykład w mediach społecznościowych. Banki jak dotąd bagatelizują jednak to zjawisko, bo zazwyczaj na oburzeniu się kończy a klientom nie chce się przenosić konta do konkurencji. Być może jednak skala podwyżek była na tyle duża, że coś zaczyna się tu zmieniać?

Przeczytajcie także: Firmy nie zmieniają banku bo im się nie chce

Co ciekawe sondaż TNS wskazuje, że bankowcy bagatelizują coś jeszcze, a mianowicie zagrożenie ze strony fintechów. Zdaniem badanych firmy takie są dla banków przede wszystkim inspiracją do tworzenia nowych produktów (zgadza się z tym stwierdzeniem 75 proc. uczestników sondażu) i potencjalnym partnerem w innowacjach (66 proc.). Ryzyko przejęcia przez fintechy dotychczasowych klientów widzi jedynie 40 proc. bankowców a 51 proc. odpowiada, że takie ryzyko kompletnie nie istnieje.

TNS pytał także o zdanie bankowców na temat stosunku klientów do bankowości mobilnej. Rośnie odsetek bankowców (o 11 punktów procentowych) uważających, że klientów gotowych na korzystanie z banku w komórce jest więcej niż 40 proc. Jednocześnie o 9 punktów procentowych spadł odsetek tych, którzy uważają, że jest ich mniej niż 10 proc. Ponadto 43 proc. bankowców jest zdania, że media społecznościowe to dobre źródło informacji o klientach, przydatnych np. przy scoringu kredytowym.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies