Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ruszył program bezpłatnych terminali w administracji. Urzędy już mogą się zgłaszać

Za instalację i obsługę POS-ów nie będą płacić. Podobnie jak korzystający z nich petenci

Opublikowany przed chwilą oficjalny komunikat Ministerstwa Rozwoju i KIR informuje o starcie programu upowszechnienia płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. Docelowo projekt ma objąć wszystkie urzędy w Polsce. Dzięki niemu opłaty związane z czynnościami administracyjnymi będą mogły być przyjmowane na terminalach płatniczych POS oraz poprzez usługę WebPOS Paybynet. Szczegółowo o zasadach możecie przeczytać tutaj.

Przeczytajcie także: Jest umowa na realizację mDokumentów

Zgodnie z zasadami programu urzędy miast i gmin, marszałkowskie, wojewódzkie oraz policja otrzymają terminale, z których będą mogły korzystać bezpłatnie. Dodatkowych prowizji związanych z dokonaniem płatności w tych urządzeniach nie będą musieli ponosić również petenci. Urzędy mogą zgłaszać się do udziału w programie wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej KIR. Wystarczy kliknąć tutaj.

Jak głosi dzisiejszy komunikat, urzędy uczestniczące w programie zostaną wyposażone – w zależności od wybranego rozwiązania – w terminale płatnicze POS oraz w usługę WebPOS Paybynet do płatności mobilnych. Płatności mobilne będą mogły być realizowane przez klientów za pomocą systemu Blik oraz aplikacji PeoPay. Płatności z użyciem karty płatniczej lub telefonu będą odbywać się w urzędzie tak samo, jak w dowolnym sklepie wyposażonym w terminal POS. Z kolei WebPOS Paybynet umożliwi przyjęcie płatności telefonem bezpośrednio przy stanowisku obsługi klienta.

Przeczytajcie także: Wkrótce koniec z trzema przelewami do ZUS

Partnerem społecznym Programu jest Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji "Cyberium", odpowiedzialna m.in. za pozyskiwanie środków na finansowanie projektu. Natomiast agentami rozliczeniowymi, biorącymi udział w projekcie, są eService oraz First Data Polcard. eService będzie odpowiedzialny za obsługę terminali w radiowozach policji. Natomiast FDP – w urzędach. Spółka liczy, że jeszcze w tym roku w ramach projektu zainstaluje co najmniej kilka tysięcy POS-ów.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies