Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wkrótce koniec pilotażu terminali w urzędach. Oto statystyki za styczeń

Liczba i wartość transakcji ponownie wzrosła. Utrzymuje się wysoka średnia kwota płatności

Z danych uzyskanych w Ministerstwie Rozwoju wynika, że w styczniu zmalała zarówno liczba urzędów jak i terminali biorących udział w pilotażu. O ile w grudniu w projekt zaangażowanych było 130 jednostek administracji, w których funkcjonowało 168 POS-ów, o tyle w styczniu urzędów było 127 a terminali 165. Nie przeszkodziło to jednak w znacznym wzroście transakcyjności.

Przeczytajcie także: Już wszyscy kurierzy DPD mają terminale

Otóż w styczniu w testowanych terminalach przeprowadzono prawie 8,6 tys. płatności bezgotówkowych, na łączną kwotę prawie 1,2 mln zł. Dla porównania w grudniu płatności było niecałe 6 tys. a ich wartość wyniosła ok. 820 tys. zł. Z ciekawostek warto wspomnieć, że w w ubiegłym miesiącu w trakcie testów odnotowano 5 transakcji wykonanych Blikiem oraz 83 przy wykorzystaniu usługi DCC, pozwalającej na płatność obcokrajowcom w walucie karty.

Niekwestionowanym liderem pilotażu pod względem liczby transakcji jest Łódzki Urząd Wojewódzki. W styczniu przeprowadzono tam ponad 2,2 tys. płatności. To oznacza, że w tej jednej placówce miało miejsce ok. 26 proc. wszystkich transakcji zrealizowanych w ramach projektu. Warto też zwrócić uwagę na wysoką średnią wartość transakcji, wynoszącą prawie 140 zł. To ważne dla operatorów terminali, którzy zechcą w przyszłości docelowo obsługiwać płatności w administracji – im wyższa średnia tym potencjalnie wyższa dochodowość biznesu.

Przeczytajcie także: Rośnie liczba użytkowników kart kredytowych

Jak widzicie pomimo tego, że liczba i wartość transakcji w ramach pilota rośnie bardzo dynamicznie, to statystyka nie powala na kolana. Jednak zdaniem osób odpowiedzialnych za projekt nie o rekordy w tym wszystkim chodzi, tylko o przetestowanie modelu zarządzania terminalami w urzędach administracji publicznej, a to się sprawdza. Pilot ma trwać do końca marca a jeszcze przed tym terminem zarządzający projektem KIR ma wyłonić agentów rozliczeniowych, którzy docelowo będą obsługiwać płatności bezgotówkowe w administracji. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies