Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Teraz wszyscy chcą mieć płatności cykliczne, Blik też. Wdrożenie jeszcze w tym roku

Nowa usługa będzie działać na podobnej zasadzie jak oferowany już przez Blika one click

Z nieoficjalnych jeszcze informacji wynika, że Polski Standard Płatności, spółka zarządzająca Blikiem, prowadzi prace deweloperskie nad nowym rodzajem usługi. Chodzi o płatności cykliczne, zwane też płatnościami rekurencyjnymi. Usługa ma być gotowa jeszcze w tym roku, a będzie dostępna dla klientów banków, które w swoich aplikacjach mobilnych wdrożyły uproszczony proces transakcyjny Blikiem, czyli tzw. one click.

Przeczytajcie także: Polska pierwsza w Europie z Visa Checkout

Aktywacja płatności cyklicznych będzie odbywać się na podobnej zasadzie jak wspomniany właśnie one click. Klient dokonując płatności Blikiem na stronie internetowej czy w aplikacji mobilnej wybranego akceptanta będzie mógł wyrazić zgodę na pobieranie przez niego w przyszłości kwot w określonej wysokości i czasie. Po zatwierdzeniu transakcji kodem Blik akceptant zostanie dodany do odbiorców zaufanych a płatności na jego rzecz będą pobierane z rachunku klienta automatycznie.

Tymczasem płatności cykliczne to dziś jeden z najczęściej podejmowanych tematów w branży płatniczej. Mają ogromną wartość dla usługodawców, gdyż dzięki nim nie muszą liczyć na pamięć swoich klientów. Ta potrafi zawieść, więc wpłaty za wykonane usługi abonamentowe bywają nieregularne. Płatności cykliczne mogą też być wartością dla usługobiorców. Pod warunkiem wszakże iż przezwyciężą lęk przed utratą kontroli nad swoimi finansami. Warto podkreślić w tym miejscu, że klient w każdym momencie może swoją zgodę na tego rodzaju usługę odwołać.

Przeczytajcie także: Android Pay już dostępny w aplikacji Allegro

Nad promocją płatności cyklicznych pracują przede wszystkim organizacje płatnicze. Na przykład Mastercard uruchomił właśnie wspólnie z firmą Blue Media cashback w wysokości 30 zł dla osób, które zdecydują się aktywować płatności automatyczne z rachunku karty Mastercard na rzecz UPC. Nad wprowadzeniem na rynek usługi rekurencyjnej opartej o pay by linki pracuje też firma Dotpay. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies