Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie przepłacajcie za zakupy w internecie. Różnice cen tych samych produktów w e-sklepach sięgają kilkuset procent

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego wspólnie przez Deloitte, Dealavo i Google

O raporcie na temat badania pt. "Świąteczny barometr cenowy" donosi w dzisiejszej depeszy Polska Agencja Prasowa. Analiza ofert 800 sklepów internetowych wykazała, że różnice w cenach tych samych produktów są ogromne. Na przykład tego samego dnia pod koniec listopada bieżącego roku woda perfumowana renomowanej marki w jednym z e-sklepów kosztowała niecałe 135 zł, podczas gdy w innym aż 359 zł. Różnica w cenie przekracza więc 160 proc. Duże rozbieżności w cenach znaleziono również w odniesieniu do produktów z innych kategorii, np. smartfonów. Nie kupujcie więc zbyt pochopnie.

Przeczytajcie także: Nowe przepisy zakłócą rozwój e-commerce

Tymczasem jak informuje Deloitte, całkowity tegoroczny budżet świąteczny przeciętnej polskiej rodziny wyniesie ok. 1120 zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 5 proc. I jest to najwyższy wzrost spośród wszystkich europejskich krajów, które objęto badaniem. Na tę kwotę składają się przede wszystkim wydatki na żywność (ponad 500 zł) i na prezenty (bez mała 490 zł). Wśród najczęściej kupowanych prezentów świątecznych na pierwszym miejscu znajdują się kosmetyki, w tym przede wszystkim perfumy. Na drugim miejscu są słodycze a na trzecim książki.

Jeżeli chodzi o zakup produktów żywnościowych na święta, najczęściej robicie to w sklepach stacjonarnych, czyli dyskontach, hipermarketach i mniejszych placówkach osiedlowych. Sklepy internetowe królują jednak jako miejsce zakupów produktów z kategorii multimedia. Raport wskazuje ponadto, że w tym roku aż 40 proc. z Was dokona zakupu prezentu w e-commerce, w tym co dziesiąty z Was za pośrednictwem smartfonu lub tabletu. Prezentację z raportu na temat zakupów świątecznych można znaleźć tutaj.

Przeczytajcie także: ebay nie odpuścił polskiego rynku

A na koniec rada. Jeżeli składacie zamówienie na produkty, które mają stać się prezentem pod choinkę, sprawdźcie najpierw przewidywany przez sklep termin dostawy. W okresie przedświątecznym terminy te potrafią się wydłużać. Może się okazać, że zamówiony właśnie smartfon albo woda toaletowa dotrze do Was dopiero w styczniu. I pamiętajcie – większość produktów kupionych w internecie możecie zwrócić w ciągu 14 dni bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies