Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
One click od Blika będzie mieć konkurencję. Jeszcze w tym roku ciekawy sposób wykorzystania Masterpassa zaproponuje Pekao

Instytucja ta będzie czwartym bankiem na polskim rynku, oferującym płatności cyfrowym portfelem Mastercarda

O tym, że Pekao pracuje nad udostępnieniem swoim klientom portfela Masterpass, wiadomo od kilku tygodni. Pisałem o tym w tym tekście przygotowanym na podstawie informacji podanych przez serwis PRNews. Dziś wiem na ten temat nieco więcej. Przede wszystkim to, że implementacja Masterpassa w aplikacji PeoPay jest już niemal gotowa, a wdrożenie komercyjne nastąpi jeszcze w tym roku.

Przeczytajcie także: Na Allegro zapłacicie Blikiem w połowie listopada

Poza tym miałem okazję zobaczyć, w jaki sposób użytkownicy PeoPay będą mogli płacić Masterpassem. W sytuacji, gdy będą robić zakupy korzystając z komputera, po wyborze metody płatności, a więc wskazaniu Masterpassa a następnie PeoPay, będą skanować QR kod, który pojawi się na ekranie komputera, a następnie zatwierdzą transakcję PIN-em na smartfonie w apce PeoPay.

O wiele ciekawiej robi się jednak w sytuacji, gdy osoba korzystająca z PeoPay będzie robić zakupy serfując w sieci na smartfonie. Wówczas po wskazaniu Masterpassa jako metody płatności i wyborze PeoPay automatycznie zostanie wygenerowane okno aplikacji PeoPay, służące do zatwierdzenia transakcji mobilnym PIN-em. Autorzy rozwiązania chwalą się, że będzie to najwygodniejsza obecnie na rynku metoda płatności w środowisku m-commerce.

Przeczytajcie także: eBay kontratakuje na polskim rynku

Nie wiem, czy można mówić o tym aż tak odważnie, ale na pewno po wprowadzeniu Masterpassa do PeoPay one click Blika będzie mieć poważną konkurencję. Przy tym wydaje mi się, że wdrożenie Pekao może być zgodne z projektowanymi standardami technicznymi do dyrektywy PSD II. Wejście jej w życie nie powinno więc przeszkodzić w rozwoju tego produktu.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies