Będą chronić argentyński sklep przed fraudami. Kontrakt polskiej spółki Nethone z Almundo.com

Będą chronić argentyński sklep przed fraudami. Kontrakt polskiej spółki Nethone z Almundo.com

Dodano: poniedziałek, 20 marzec 2017 18:57

Startup znad Wisły wdrożył system antyfraudowy dla jednego z największych biur podróży w Ameryce Południowej

Z dzisiejszej informacji prasowej Nethone można się dowiedzieć, że Almundo.com to jedno z największych biur podróży w Ameryce Łacińskiej. Dzięki wdrożonemu właśnie systemowi antyfraudowemu autorstwa polskiej firmy zyskało możliwość automatycznego zapobiegania oszustwom płatniczym w czasie rzeczywistym.

Przeczytajcie także: Wpisy pracowników pomagają w atakach na firmy

Jak działa rozwiązanie Nethone? Jeżeli dobrze rozumiem specjalistów z tej firmy, którzy kiedyś mi to tłumaczyli, stworzyli oni system, który uczy się zachowań internautów w sieci. Do profilowania użytkowników wykorzystuje wiele różnych informacji np. o sprzęcie, z którego się łączą z internetem, używanym przez nich oprogramowaniu, lokalizacji, w której się znajdują, czy o zachowaniach w sieci (biometria behawioralna). Dzięki temu jest w stanie z niezwykłą wręcz trafnością wykryć, który z kupujących będzie próbował dokonać płatności za pomocą kradzionych danych kartowych.

Przeczytajcie także: Alior nie wierzy w technologię finger vein

Zaletą rozwiązania oferowanego przez Nethone ma być to, że profilowanie odbywa się automatycznie a jego efekty są znane zanim jeszcze użytkownik dokona zakupu. Ma to być zaleta, bo dzięki temu można wyeliminować potencjalnych oszustów bez zmniejszania wygody korzystania ze e-sklepu przez uczciwych internautów. Zmniejsza to również ryzyko odrzucenia płatności od tych drugich. Jak mówią przedstawiciele Nethone, wdrożenie w Almundo.com było trudne o tyle, że z usług tej firmy korzystają klienci z wielu różnych krajów, a działa ona w bardzo specyficznej branży. Wymagało to daleko idącej indywidualizacji systemu i jego przystosowania do specyfiki Almundo.com.

Newsletter